IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Četvrtak, 19.04.2018 || Marketinški tsunami FMCG-u u Zagrebu  |  Inovacija i tehnologija unose više zabave u pranje rublja   |  Svaki zalogaj se broji - budite dio pozitivnih promjena!  |  FMCG Marketing Summit: IBM zna kako kreirati marketing s memorijom uz pomoć današnje tehnologije  |  FMCG Marketing Summit: Nicolas Kfuri donosi priču o 10 globalnih potrošačkih trendova  |  NIVEA donosi novu linija proizvoda za čišćenje lica   |  Kaufland želi donirati gotovo 150 tona voća i povrća učenicima osnovnih škola u Hrvatskoj  |  S Cammeom povoljnija vožnja do FMCG Marketing Summita  |  Agrokor pod većinskim nadzorom ruskih banaka Sberbank i VTB  |  Direktor marketinga Zagrebačke pivovare na FMCG Marketing Summitu predstavit će priču o Žuji  |  Istarski pršut Pisinium šampion Dana hrvatskog pršuta  |  Hrvatska gospodarska komora otvara Predstavništvo u Beogradu  |  Prijavite se još danas za najveći marketinški događaj u FMCG-u!  |  O čemu će na ovogodišnjem FMCG Marketing Summitu govoriti Matthew Brown?   |  Veliki dan za FMCG industriju u BiH  |  Plodine krenule s izgradnjom novog supermarketa u Lovranu vrijednog 49 milijuna kuna  |  Ožujsko pivo zlatno na prestižnom međunarodnom natjecanju  |  Dolazi li kraj različitoj kvaliteti naizgled istih proizvoda?  |  Četvrta uzastopna godina rasta prihoda i marže  |  Sindikatima predstavljen plan nagodbe za Agrokor  |   ||
   

Srbija: Bezgotovinsko plaćanje u porastu

06.06.2017
U Privrednoj komori Srbije (PKS) održano je tradicionalno 15. savjetovanje Platne kartice 2017. na kojem su predstavljeni noviteti u kartičarstvu i bezgotovinskom načinu plaćanja. U Srbiji je iz godine u godinu u porastu upotreba platnih kartica i taj pozitivan trend se očekuje i u idućem razdoblju, istaknuto je na skupu.
 

Ukupan broj izdanih platnih kartica na kraju 2016. godine bio je 6.900.997, što je za 9,4% više nego u prethodnoj godini. Ako se uzmu u obzir i kartice s funkcijom e-novca (a to su uglavnom pre-paid kartice za plaćanje na internetu), ukupan broj izdanih kartica je 6.965.354, pa je ostvareni rast više od 10%. Prošle je godine učinjen pomak u broju aktivnih kartica, koje su povećale svoje sudjelovanje u ukupno izdanim karticama na 57%, a godinama unatrag taj je udio bio 50% ili ispod 50%, rekla je Katarina Ocokoljić, tajnica Udruženja za bankarstvo, osiguranje i druge financijske institucije PKS.

U strukturi izdanih platnih kartica dominantne su debitne sa 84,14%, dok je udio kreditnih kartica 15,86%.
Poslije nekoliko godina padanja prosječne vrijednosti transakcijama platnim karticama u Srbiji, taj je trend zaustavljen. U odnosu na prethodnu godinu došlo je do pada prosječnih vrijednosti samo na segmentu kreditnih kartica, objasnila je Ocokoljić.


Kako je istaknula, pozitivni su trendovi i u e-trgovini. U odnosu na prethodnu godinu 2016. ostvaren je rast broja i vrijednosti transakcija u kupnji roba i usluga putem interneta. Ukupan broj plaćanja za robe i usluge kupljene na internetu, u 2016. godini bio je 3.852.840, od čega gotovo 95% predstavljaju transakcije s platnim karticama, a 5% čine plaćanja upotrebom e-novca.
Iako promet ostvaren platnim karticama na internetu u Srbiji, bilježi dinamične stope rasta posljednjih godina, broj transakcija i promet internetskim platnim karticama na stranim internetskim stranicama oko tri puta su veći u odnosu na transakcije i promet ostvaren na domaćima, napomenula je Ocokoljić.
Prema njezinim riječima, cilj je osiguranje i druge financijske institucije PKS-a, da se promovira razvoj kartičarstva u Srbiji i poveća postotak bezgotovinskog plaćanja. Brz razvoj informacijskih tehnologija i telekomunikacija, kako je rečeno na savjetovanju, neprestano uvodi novitete i u područje platnih kartica.



Nazad
 
 
 
 
back to top