IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Ponedjeljak, 23.04.2018 || Nova linija proizvoda za djecu i mlade iz Olivala  |  Kozmetika Afrodita ruši stereotipe o idealima ljepote   |   Uz NIVEA val svježine ljeto može trajati cijele godine  |  Marketinški tsunami FMCG-u u Zagrebu  |  Marketinški tsunami u FMCG-u preplavio Zagreb  |  Inovacija i tehnologija unose više zabave u pranje rublja   |  Svaki zalogaj se broji - budite dio pozitivnih promjena!  |  FMCG Marketing Summit: IBM zna kako kreirati marketing s memorijom uz pomoć današnje tehnologije  |  FMCG Marketing Summit: Nicolas Kfuri donosi priču o 10 globalnih potrošačkih trendova  |  NIVEA donosi novu liniju proizvoda za čišćenje lica   |  Kaufland želi donirati gotovo 150 tona voća i povrća učenicima osnovnih škola u Hrvatskoj  |  S Cammeom povoljnija vožnja do FMCG Marketing Summita  |  Agrokor pod većinskim nadzorom ruskih banaka Sberbank i VTB  |  Direktor marketinga Zagrebačke pivovare na FMCG Marketing Summitu predstavit će priču o Žuji  |  Istarski pršut Pisinium šampion Dana hrvatskog pršuta  |  Hrvatska gospodarska komora otvara Predstavništvo u Beogradu  |  Prijavite se još danas za najveći marketinški događaj u FMCG-u!  |  O čemu će na ovogodišnjem FMCG Marketing Summitu govoriti Matthew Brown?   |  Veliki dan za FMCG industriju u BiH  |  Plodine krenule s izgradnjom novog supermarketa u Lovranu vrijednog 49 milijuna kuna  |   ||
   

Svijet: Rast Kofole u Češkoj, Slovačkoj i jadranskoj regiji

26.03.2018
Prihodi Kofole prošle su godine stagnirali. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosila je 36 milijuna eura i smanjila se za 10,7 %. Tvrtka je ostvarila dobre rezultate u Češkoj i Slovačkoj, a veliki rast u jadranskoj regiji. Usprkos najavljenom padu u Poljskoj, tvrtka je uspjela izgraditi nove temelje poslovanja. Grupacija Kofola ponovno je utvrdila zacrtani smjer prema zdravoj prirodnoj hrani s udjelom u ostvarenoj prodaji koji je naglo narastao.
 

Daniel Buryšfinancijski direktor grupacije Kofola, ovako komentira poslovne rezultate: Ekonomski rezultati u zadnjem kvartalu pokazuju napredak na godišnjoj razini. Strateški stojimo dobro, ali moram priznati da smo očekivali više. U Češkoj i Slovačkoj zadržali smo položaj i rast te smo usto dodali nove brandove u naš portfelj. Vrlo sam sretan zbog toga. U jadranskoj smo regiji uspjeli u onome u što smo vjerovali, a to je osjetan rast. A u Poljskoj? Pad je neznatno manji nego prošle godine. Povrh svega, uspjeli smo se prestrukturirati prema poslovnom modelu zdrave prehrane. No još nismo pobijedili. Uvjereni smo da su nam dugoročna ulaganja u najprirodniju moguću hranu dobra strategija i da ćemo nastaviti ovaj trend.

Kofola je ne računajući Poljsku povećala svoje godišnje prihode od prodaje za 8,6 %. S rezultatima za Poljsku prodaja je pala za 0,5 %. Domaće tržište u Češkoj i Slovačkoj najviše je utjecalo na ukupne rezultate s prihodima od prodaje koji su narasli za 3,2 %. Veće su prihode ostvarili uglavnom brandovi KofolaRajec i Vinea.

Pored proizvodnje i prodaje vlastitih brendiranih pića, Kofola je pojačala svoj položaj distributera na tržištu Češke i Slovačke prošle godine. Početkom 2017. postala je ekskluzivni distributer tradicionalnih brandova mineralnih voda s blagotvornim učinkom na zdravlje: Bílinska kyselka, Rudolfuv pramen i Zaječicka horka. Nadalje, tvrtka je bila aktivna i u širenju poslovanja, pa je tako nedavno preuzela tradicionalnu češku tvrtku LEROS, koja je među najvećim tradicionalnim proizvođačima kvalitetnih biljnih čajeva i ljekovitog bilja.
 
S brandom UGO, najvećom mrežom barova sa svježim sokovima i salatama u središnjoj Europi, LEROSovi proizvodi od ljekovitog bilja još su jedan ključan segment naše strategije koja se temelji na zdravim proizvodima. Ova će tvrtka biti važan izvor kvalitetnog bilja za Kofolu, a i za Rajec, izjavio je Jannis Samarasglavni direktor grupacije.

Ostvareni su slabiji poslovni rezultati na poljskom tržištu, gdje je zabilježen pad prihoda od prodaje za 28 % na godišnjoj razini, čemu su glavni razlog slabiji rezultati u segmentu privatnih brandova i izgradnja novog poslovnog modela. Pozitivan signal s poljskog tržišta dolazi u vidu činjenice da je pad prihoda od prodaje na godišnjoj razini niži nego prošle godine unatoč troškovima modernizacije i fokusiranja proizvodnje te da je tvrtka uspjela u prestrukturiranju koje podržava poslovanje na lokalnom tržištu. Primjerice, Kofola distribuira napitke Nestea na ovom tržištu od početka ove godine, ali želi promicati i nove proizvode. Zato je i tijekom prošle godine pristala na kupovinu lokalne brzorastuće tvrtke Premium Rosa, a koja je specijalizirana za kvalitetne prirodne proizvode poput sirupa, sokova i džemova.

Poslovanje tvrtke je i u jadranskoj regiji ostvarilo stabilan rast, pa su tako prihodi od prodaje narasli za 29,8 %. Za to su zaslužni naši glavni proizvodi – Radenska mineralna voda i tradicionalnu narančada ORA. Ove godine planiramo ostvariti slične rezultate. U Hrvatskoj smo izgradili poslovni tim i distribucijske kanale. Uspjeli smo u grupaciju integrirati proizvodni pogon u Lipiku, koji smo preuzeli krajem 2016. Sve ovo pomoći će nam u 2018. da ostvarimo osjetan rast brandova izvorske i mineralne vode Studena i Studenac koje proizvodimo u Lipiku.
 




Nazad
 
 
 
 
back to top