IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Petak, 24.03.2017 || Ferrero ugovorio kupnju prvoklasnog američkog slastičara  |  Marko Pipunić proglašen Poduzetnikom godine  |  Poznata prva tri finalista Metro Junior Top Chefa  |  Henkel, Tommy i Hajduk Zajedno za dalmatinske nogometne klubove  |   Obnovljeni Tuš supermarket Ptuj   |  RADIONICA: NAPREDNE TEHNIKE PREGOVARANJA S TRGOVCIMA!   |  Aldi uskoro počinje poslovati u Italiji  |  Nestea se vraća u okrilje Nestléa  |  Linija organskih brašna Superfoods by Encian  |  Crnagoracoop izvozi kavu u SAD  |  Nova proizvodna linija za punjenje u boce Prolom vode  |  Ireni Domjanović produljen mandat članice Uprave Optima Telekoma  |  Kompanija Jaffa preuzela Banini  |  Lactalis povisio ponudu za kupnju Parmalata  |  Za ukusnu i uravnoteženu prehranu – novi THOMY Delight   |  P&G i METRO ukazuju na globalni problem nedostatka pitke vode  |   Kofola u 2016.: postojan rast u Češkoj i Slovačkoj, širenje u Adriatic regiji te oporavak u Poljsk  |  „Superheroji po vašoj mjeri” i P&G  |  Njemački lanci u Australiji  |  SPOT platforma za upravljanje opskrbnim lancem doživjela je veliku nadogradnju  |   ||
   

Europa: Tržište ekološke hrane raste - najviše troše Švicarci

14.03.2017
Tržište ekoloških proizvoda u Europi nastavlja rasti i u 2015., a prema konačnim podacima, povećanje je iznosilo 13 posto, na gotovo 30 milijardi eura, pri čemu je tržište tih proizvoda u EU vrijedilo nešto više od 27 milijardi eura.
 

Površina pod ekološkim proizvodima istodobno je povećana za gotovo milijun hektara. Najveće tržište organskih proizvoda u Euvropi je Njemačka ali Švicarska ima najveću potrošnju organske hrane po stanovniku, kako u Europi, tako i u svijetu. Njemačko tržište organskih proizvoda u 2015. je dostiglo vrijednost od 8,6 milijardi eura, francusko 5,5 milijardi, britansko 2,6 milijardi a talijansko 2,3 milijarde. Prvi pokazatelji za 2016. pokazuju da tržište nastavlja jačati i da je u Njemačkoj u toj godini dostiglo 9,5 milijardi eura. Inače, Njemačka je drugo po veličini tržište ekoloških proizvoda u svijetu nakon SAD-a (35,8 milijardi eura u 2015.). Podatke o europskom ekološkom sektoru objavili su Istraživački institut za organsku poljoprivredu (FiBL) i Kompanija za informacije o poljoprivrednom tržištu (AMI) na sajmu BIOFACH, vodećoj svjetskoj izložbi organske hrane koja se održala tijekom veljače. 


"Europsko tržište bilježi snažan rast. Prvi put od financijske krize na tržištu je registriran dvocifreni rast, od 13%. U Francuskoj i Italiji tržišta su u 2015. porasla za 15% a u Njemačkoj za 11%", istakla je Helga Willer iz FiBL.


Svake godine, kako se navodi, europski potrošači troše sve više na eko hranu, u prosjeku 36 eura na razini Europe a 54 eura na razini EU. Najviše na ekološku hranu troše Švicarci - 262 eura po stanovniku, a slijede Danska sa 191 i Švedska sa 177 eura. Europske zemlje takođe bilježe najveći udio organskog tržišta u ukupnom - u Danskoj je to 8,4%, Švicarskoj  7,7 a u Luxsembourgu 7,5%. "Brojni proizvodi i grupe proizvoda imaju i veći udjel. U Švicarskoj je npr. svako četvrto prodano jaje iz ekološkog uzgoja, a kod mliječnih proizvoda udio ekoloških može biti 10 i više posto", rekla je Diana Schaac iz AMI.


Tržište raste brže od ekološke poljoprivrede

Trend bržeg rasta tržišta od rasta ekološke proizvodnje nastavljen je 2015. Međutim, ohrabruje što površina pod eko poljoprivredom raste brže nego ranije i u 2015. je povećana za gotovo milijun hektara ili 8,2%. Na kraju te godine pod ekološkom proizvodnjom u Europi je bilo 12,7 milijuna hektara, od čega 11,2 milijuna u EU, što predstavlja 2,5 odnosno 6,2% ukupnog poljoprivrednog zemljišta. Najveće poljoprivredne površine pod organskom proizvodnjom su u Španjolskoj (1,97 milijuna hektara), Italiji (1,49 milijuna) i Francuskoj (1,37 milijuna). U svakoj od tih zemalja je površina pod ekološkom poljoprivredom povećana u 2015. godini za najmanje 100.000 hektara. U devet europskih zemalja je najmanje 10% poljoprivrednog zemljišta pod organskom proizvodnjom a najveći udio ta proizvodnja ima u Lihtensteinu (30%), Austriji (21%) i Švedskoj (17%).


Proizvodnja ne drži korak sa potražnjom

 Europi radi gotovo 350.000 ekoloških proizvođača, pri čemu u Europskoj uniji 270.000 , kao i 60.000 prerađivača organskih proizvoda i skoro 3.700 uvoznika. I dok broj ekoloških proizvođača raste umjereno, po stopi od 3% u Europi i 5% u EU, broj prerađivača i uvoznika bilježi  dvocifreni rast od 12 odnosno 19%. Matthias Stolze iz FiBL kaže da je činjenica da broj prerađivača i uvoznika raste brže od broja proizvođača još jedan pokazatelj kako organska proizvodnja ne drži korak sa potražnjom. "Zemlje trebaju nastaviti jasnu strategiju razvoja ekološkog sektora, podržati kraće lance isporuke tih proizvoda sa ciljem osiguravanja ekoloških i socijalnih koristi i uspostave bolju statistiku kako bi unaprijedili točnost prikupljenih podataka o organskom tržištu", zaključio je Stolze, prenosu agrobiz.


Nazad
 

 
 
 
back to top