KARCHER
POSAO.HR OŽUJAK

Portugal: Jerónimo Martins ostvario rast prodaje od 3,8 % u prvom kvartalu

Svijet

14.05.2025

Prodaja grupacije Jerónimo Martins porasla je u prvom kvartalu 2025. godine za 3,8 % (+1,9 % prema stalnim tečajnim stopama), unatoč negativnom kalendarskom učinku, odnosno činjenici da je Uskrs ove godine ušao u drugi kvartal.

 

EBITDA je porasla za 3,8 % (+1,2 % prema stalnim tečajnim stopama), dok je EBITDA marža ostala na razini prošle godine – 6,3 %.

Neto dobit iznosila je 127 milijuna eura, što predstavlja rast od 31,4 % u odnosu na prvi kvartal 2024.

U Poljskoj, u godini kada obilježava 30 godina postojanja, Biedronka je zadržala snažan komercijalni zamah. Kao rezultat toga, prodaja je porasla za 3,4 % te dosegnula 5,9 milijardi eura (+0,3 % u lokalnoj valuti).

Podsjetimo, grupacija je u prvom kvartalu otvorila i prve četiri Biedronka trgovine u Slovačkoj, kao i distributivni centar koji će podržati širenje maloprodajne mreže u toj zemlji.

U Portugalu je Pingo Doce nastavio s intenzivnim promotivnim aktivnostima i povećao prodaju za 2,8 %, na ukupno 1,2 milijarde eura, dok je u Kolumbiji lanac Ara zabilježio rast prodaje od 13 % u lokalnoj valuti, uz LFL rast od 3 %, te dosegnuo 775 milijuna eura, što je 9,1 % više nego u istom razdoblju prošle godine.

Ekonomsko okruženje u kojem poslujemo 2025. i dalje je opterećeno geopolitičkim rizicima i socio-ekonomskom nestabilnošću. Potrošači su oprezni zbog povećane nesigurnosti, a njihovo buduće ponašanje teško je predvidjeti. U takvom kontekstu, sve su naše tvrtke radile disciplinirano kako bi odgovorile na pritiske na marže koji proizlaze iz niske inflacije potrošačke košarice, uz istovremeno povećanje troškova rada uslijed rasta minimalnih plaća. Iako tržišni trendovi u prvom kvartalu ostaju neizvjesni, rezultati grupacije bili su solidni i potvrđuju vrijednost naše ponude i strategije jačanja poslovnih modela koje smo razvijali prethodnih godina. Pažljivo prateći promjene u potrošačkoj potražnji i ponašanju konkurencije, ostajemo usmjereni na održivi rast, očuvanje baze kupaca, provedbu ambicioznog plana širenja te rješavanje ekoloških i društvenih izazova u ovom posebno nestabilnom okruženju“, poručio je Pedro Soares dos Santos, predsjednik i glavni izvršni direktor Jerónimo Martinsa.


Foto: Jerónimo Martins