FMCG RETAIL SUMMIT 2025
FMCG RETAIL SUMMIT 2025

BalCannes Report 2025: Pogledajte presjek najuspješnijih kreativnih kampanja u regiji

Hrvatska

03.07.2025

Detaljni pregled ovogodišnjega regionalnog natjecanja kreativnosti BALCANNES MOZAIK KREATIVNOSTI 2025 obuhvaća niz regionalnih ljestvica s podacima o najboljim projektima, oglašivačima i agencijama u regiji, ali i unutar pet natjecateljskih zemalja: Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije.

Nakon što su proglašeni pobjednici natjecanja BalCannes, koje je na Danima komunikacija okupilo najbolje od kreativnosti u pet zemalja regije, na jednom su mjestu u BalCannes Reportu 2025 okupljeni važni rezultati ovoga velikog natjecanja u kreativnosti. Agencije Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije mogle su se natjecati u bogatom nizu od 22 kategorije u kojima i inače konkuriraju na tržištu za kampanje provođene tijekom dvogodišnjega kvalifikacijskog perioda, u kojima je bilo moguće osvojiti zlatnu, srebrnu ili brončanu nagradu.

Važnost BalCannesova izvještaja – osim što kreativno ujedinjuje regiju te potiče zdravu konkurenciju, razmjenjivanje znanja i iskustava, kao i otvaranje regionalnih horizonta, čime postaje istinski mozaik kreativnosti regije – leži upravo u činjenici da je sjajno zrcalo trenutnih struja na regionalnoj komunikacijskoj sceni, kao i tržištu, na čak 59 stranica.

BALCANNES 2025: POBJEDNICI NATJECANJA

Na Danima komunikacija u Rovinju Grand Prix osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara za projekt BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV. Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannesa pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačem proglašen je Marodi. Posebnu nagradu Editor’s Pick Award, u izboru regionalnih strukovnih medija, osvojili su Marodi i agencija Bruketa&Žinić&Grey za projekt A soup to remember.

Podsjetimo, na ovogodišnje izdanje BalCannesa prijavljeno je više od 200 projekata, čime su nadmašeni svi rekordi ovoga natjecanja. Više od polovice radova bilo je prijavljeno u prvu skupinu I. Market Mosaic, ali skupina II. Positive Change Mosaic bilježi gotovo 23% prijavljenih radova, što drugu godinu zaredom potvrđuje činjenicu da regija prepoznaje važnost komuniciranja etičnih poruka i njihovu važnost za boljitak društva. Po broju prijava na natjecanje ove godine prednjače Hrvatska (33%) i Srbija (28,4%), a za njima slijede Slovenija (19,1%), Sjeverna Makedonija (11,8%) i Bosna i Hercegovina (7,4%). 

TOP 10 PROJEKATA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda ljestvica projekata koji su ostvarili najviše bodova na natjecanju BalCannes 2025. Neki su projekti impresionirali žiri u više kategorija – ali na našoj Top 10 ljestvici uvrstili smo ga u onoj kategoriji u kojoj je ostvario najbolji rezultat kako bismo istaknuli raznolikost projekata koji su ostvarili fantastične rezultate.

  • BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV | BBDO Zagreb | Zagrebačka pivovara | I. Market Mosaic | Alcoholic Beverages
  • A soup to remember | Bruketa&Žinić&Grey | Marodi | I. Market Mosaic | Food
  • The most important influencers | Leo Burnett Belgrade | A1 Serbia | I. Market Mosaic | Telecommunications
  • Startup Garage | McCann Skopje | Halkbank Skopje | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
  • Rawino – Crafted by terroir | Studio Sonda | OPG Ravnik | II. Design Mosaic | 05. Low-Volume Packaging Design
  • Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you | Povem | Mastercard | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
  • NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA | Imago Ogilvy | Kraš | II. Design Mosaic | Rebranding
  • INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI | Imago Ogilvy | INA | I. Market Mosaic | Corporate Communications
  • Plazma - Mrvica strpljenja kampanja | Communis Beograd | Bambi | I. Market Mosaic | Food
  • Najvažniji poziv u životu 2024. | Jazavac i Utorak | Hemofarm fondacija | I. Market Mosaic | Health and Pharmacy

TOP 10 OGLAŠIVAČA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda ljestvica oglašivača čiji su projekti ostvarili najviše bodova na natjecanju BalCannes 2025. Neki od oglašivača osvojili su jednak broj bodova, stoga dijele mjesto na ljestvici.

  • Marodi
  • Zagrebačka pivovara
  • A1 Serbia | Halkbank Skopje
  • Mastercard
  • Hemofarm fondacija | INA
  • Cubo | Kraš | OPG Ravnik
  • Bambi
  • Knjaz Miloš
  • Mercator-S | Radenska | Superbrke
  • Atlantic Group | Gradska knjižnica Poreč | kompare.hr | Mapei Croatia | Novalja Tourist Board

TOP 10 AGENCIJA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda ljestvica agencija čiji su projekti ostvarili najviše bodova na natjecanju BalCannes 2025. Neke od agencija osvojile su jednak broj bodova, stoga dijele mjesto na ljestvici.

  • Bruketa&Žinić&Grey
  • Imago Ogilvy
  • BBDO Zagreb
  • Studio Sonda
  • Leo Burnett Belgrade
  • Futura DDB
  • Povem
  • Jazavac i Utorak
  • Effectiva agency | McCann Skopje
  • Fullhouse Ogilvy

SADRŽAJ REGIONALNOG REPORTA

U izvještaju su dostupne rang-liste najboljih projekata, oglašivača i agencija u regiji, kao i poredak unutar pojedinih zemalja. Potrebno je istaknuti i da Report pokazuje – s ljestvicama po rangu, a ne abecedno – kako razmišlja žiri oglašivača, kao i kako su projekte ocijenili članovi žirija iz agencijskih redova, a daje uvid i u stavove predstavnika strukovnih medija u žiriju. U poglavlju BalCannes Hall of Fame daje i detaljniji pregled projekata koji su, prema natjecateljskim kategorijama, osvojili zlatne, srebrne i brončane, kao i posebne nagrade BalCannesa.

PRIDRUŽITE SE MOZAIKU KREATIVNOSTI

Bilo da ste etablirana agencija ili se tek probijate na kreativnoj sceni, BalCannes je natjecanje na kojem možete pokazati i dokazati onima koji vas ne znaju zašto ste vrijedni. Na natjecanje se mogu prijaviti cjelovite, integrirane kampanje te pojedinačne, jedinstvene dijelove unutar kampanje koji predstavljaju jednu ideju. Upravo je BalCannes Report sjajna prilika da se pobliže upoznate kako s kreativnošću u regiji tako i s kriterijima natjecanjima te stavovima članova žirija – i pronađete svoju pobjedničku formulu koja će vas dogodine smjestiti na ove rang-liste.

BALCANNES REPORT 2025 preuzmite na poveznici, a više informacija o natjecanju pronađite na službenim stranicama Dana komunikacija