The Coca-Cola Company i Gutsche Family Investments postigli su dogovor o prodaji 75 % kontrolnog udjela u kompaniji Coca-Cola Beverages Africa Pty. Ltd. (CCBA) kompaniji Coca-Cola HBC AG.
CCBA je najveći proizvođač i distributer Coca-Cola proizvoda u Africi. Posluje u 14 zemalja na kontinentu i čini oko 40 % ukupne prodaje Coca-Cola proizvoda u Africi. Coca-Cola HBC jedan je od najvećih svjetskih proizvođača Coca-Cole, s poslovanjem u 29 zemalja diljem Europe i Afrike, uključujući Nigeriju i Egipat.
Coca-Cola će prodati 41,52 % svog udjela (od ukupno 66,52 %) u CCBA kompaniji Coca-Coli HBC, dok će Coca-Cola HBC preuzeti i 33,48 % udjela koji drži GFI.
Vrijednost transakcije, koje bi trebale biti zaključene do kraja 2026. godine, iznosi 3,4 milijarde američkih dolara.
Coca-Cola i Coca-Cola HBC također su se dogovorile o zasebnom opcijskom ugovoru, koji Coca-Coli HBC omogućuje da u roku od šest godina nakon zaključenja transakcije preuzme preostalih 25 % udjela u CCBA koji ostaje u vlasništvu Coca-Cole.
— Coca-Cola HBC je snažan i cijenjen partner koji će pomoći da CCBA uđe u sljedeće poglavlje rasta. Coca-Cola HBC pokazala je izvanredne rezultate u razvoju našeg sustava u Africi, ostvarujući snažan rast tržišnog udjela u Egiptu i značajan rast volumena i udjela u Nigeriji tijekom proteklih godina. Zadovoljni smo njihovim kontinuiranim i usklađenim ulaganjima u Coca-Cola sustav te što zajedno činimo još jedan veliki korak naprijed u procesu refranšizinga poslovanja — izjavio je Henrique Braun, izvršni potpredsjednik i glavni operativni direktor Coca-Cole.
— Vrlo smo uzbuđeni zbog preuzimanja većinskog udjela u CCBA, s jasnim putem prema punom vlasništvu. S gotovo 75 godina iskustva u Nigeriji i uspješnim preuzimanjem Coca-Cola poslovanja u Egiptu 2022. godine, vidimo ogroman potencijal za rast u Africi. Kontinent ima rastuću bazu potrošača i značajan potencijal za povećanje potrošnje po glavi stanovnika. Vjerujemo da možemo otključati taj potencijal i stvoriti dodatnu vrijednost za naše dioničare koristeći naše vrhunske komercijalne i održive prakse. Zahvalni smo na povjerenju koje su nam ukazali Coca-Cola i GFI te se radujemo dolasku CCBA tima u Coca-Cola HBC obitelj i zajedničkom ostvarivanju uspjeha — dodao je Zoran Bogdanović, glavni izvršni direktor Coca-Cole HBC.
Prodaja udjela Coca-Cole u CCBA predstavlja još jedan važan korak u tekućem procesu refranšizinga, odnosno prepuštanja vlasništva nad pogonima za punjenje partnerskim kompanijama.
U srpnju 2025. godine Coca-Cola je ostvarila još jedan važan korak u refranšizing procesu u Indiji, prodajom 40 % vlasničkog udjela u kompaniji Hindustan Coca-Cola Beverages Pvt. Ltd. grupi Jubilant Bhartia. Coca-Cola i dalje posjeduje 60 % indijskog proizvođača.
U 2024. godini investicije u pogone za punjenje činile su 13 % ukupnih konsolidiranih prihoda, što je pad u odnosu na 52 % iz 2015. godine. Nakon završetka ove transakcije, kompanija očekuje da će taj udio pasti na oko 5 %.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Pixabay