Povjerenje britanskih potrošača poraslo je u listopadu, pri čemu je ukupni indeks porastao za dva boda na -17, prema najnovijim podacima kompanije GfK, izvještava Grocery Gazette.

Raspoloženje potrošača u vezi s osobnim financijama tijekom protekle godine također se poboljšalo za dva boda, dosegnuvši -5, što je pet bodova više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Podaci su također pokazali da su očekivanja u pogledu opće ekonomske situacije u naredna dva mjeseca porasla za dva boda na -30, što je dva boda niže nego prošle godine.
Istovremeno, povjerenje potrošača u opću ekonomsku situaciju Ujedinjenog Kraljevstva tijekom proteklih 12 mjeseci poraslo je za tri boda, na -42. U listopadu je pokazatelj spremnosti za veće kupnje porastao za četiri boda na -12, što predstavlja poboljšanje od devet bodova u odnosu na prethodnu godinu.
"Povjerenje potrošača zabilježilo je blagi porast u listopadu. Kupovno raspoloženje je bolje nego prošlog mjeseca, uz porast od četiri boda u našem Indeksu velikih kupnji, koji mjeri spremnost potrošača da kupuju proizvode veće vrijednosti, poput bijele tehnike i namještaja. Ovaj rast djelomično je potaknut velikim prodajnim događajima koje su glavni trgovci organizirali ranije tijekom mjeseca," rekao je Neil Bellamy, direktor za potrošačke uvide u GfK-u.
Dodao je da su, nakon nekoliko godina visoke inflacije, promišljeni potrošači prilagodili svoje kupovne strategije kako bi maksimalno iskoristili svoj novac kada su popusti najprivlačniji.
"Gdje god je to moguće, mnogi sada odgađaju veće kupnje do jednog od ovih prodajnih događaja, a najveći od svih je Black Friday, 28. studenog. I potrošači i trgovci u Ujedinjenom Kraljevstvu pomno će pratiti hoće li proračun kancelara koji će biti objavljen 26. studenog, samo dva dana prije Black Fridayja, potaknuti ili oslabiti potrošnju tijekom tog ključnog vikenda," zaključio je Bellamy.
Priredila: InStore redakcija


