ORGULA
PIS

SAD: Pad prodaje Kraft Heinza u trećem kvartalu od 2,3%

Svijet

03.11.2025

Kompanija je prijavila pad neto prodaje u trećem kvartalu od 2,3% u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, na 6,2 milijarde dolara.

Organska neto prodaja pala je za 2,5% u odnosu na prethodnu godinu. Cijene su porasle za 1,0 postotni bod, prvenstveno zbog povećanja cijena u svim segmentima poslovanja, kako bi se ublažili rastući troškovi sirovina, naročito u segmentu kave.

Opseg i miks pali su za 3,5 postotnih bodova, prvenstveno zbog slabijih rezultata u Sjevernoj Americi i razvijenim međunarodnim tržištima, što je djelomično ublaženo rastom u segmentu tržišta u razvoju. Operativna dobit porasla je za 1.114,9% u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosila je milijardu dolara, uglavnom zbog toga što su u prethodnoj godini evidentirani nenovčani gubici po osnovi umanjenja vrijednosti u iznosu od 1,4 milijarde dolara.

Prilagođena operativna dobit smanjena je za 16,9% i iznosila je 1,1 milijardu dolara, prvenstveno zbog inflatornih pritisaka na troškove sirovina i proizvodnje, koji su nadmašili uštede proizašle iz efikasnosti.

Razrijeđena zarada po dionici porasla je za 316,7% i iznosila je 0,52 dolara, dok je prilagođena zarada po dionici iznosila 0,61 dolar, što je pad od 18,7% u odnosu na prethodnu godinu. Za fiskalnu 2025. godinu, Kraft Heinz sada očekuje da će organska neto prodaja pasti između 3,0% i 3,5%, u usporedbi s prethodnom prognozom pada između 1,5% i 3,5%.

"Naši rezultati za treći kvartal pokazuju blago poboljšanje u odnosu na prvu polovicu godine. Iako je poslovno okruženje i dalje zahtjevno, primjećujemo napredak zahvaljujući ciljanim ulaganjima koja nam pomažu da potrošačima ponudimo kvalitetne i pristupačne proizvode. Strateški ulažemo u marketing i istraživanje i razvoj kako bismo unaprijedili portfelj, efikasnije komunicirali s potrošačima i poboljšali realizaciju. Ova ulaganja financiramo kroz visoke razine produktivnosti, uz istovremeno generiranje snažnih novčanih tokova, održavanje ciljanog omjera duga i kapitala i vraćanje kapitala dioničarima. Na putu smo da provedemo planirano razdvajanje na dvije neovisne kompanije u drugoj polovici 2026. godine. Ovo razdvajanje omogućit će svakoj kompaniji da se bolje fokusira na svoje prioritete, smanji složenost i poveća efikasnost. Dok se pripremamo za ovu tranziciju, ostajemo fokusirani na postizanje rezultata u postojećem poslovanju i dugoročno jačanje obje kompanije," rekao je Carlos Abrams-Rivera, izvršni direktor kompanije Kraft Heinz.

Podsjetimo, kompanija je u rujnu priopćila planove za podjelu na dvije neovisne kompanije putem porezno oslobođenog izdvajanja (spin-off). Kompanija očekuje do 300 milijuna dolara negativnih učinaka, uz mogućnost da se značajan dio ovih učinaka ublaži u kratkom roku.

Očekuje se da će transakcija biti završena u drugoj polovici 2026. godine.

Priredila: InStore redakcija

Foto: InStore