ORGULA
KARCHER

SAD: Rast prihoda Amazona od oglašavanja zahvaljujući AI alatima

Svijet

17.11.2025

Amazonov prihod od oglašavanja porastao je za 24% u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši 17,7 milijardi dolara u trećem kvartalu prema posljednjem izvješću o zaradi.

Ovaj rezultat nadmašio je očekivanja analitičara i potvrđuje sve veću snagu Amazona na tržištu digitalnog oglašavanja, sektoru koji i dalje bilježi dobre rezultate unatoč širim ekonomskim neizvjesnostima izazvanim trenutačnim carinskim pritiscima.

Amazon je u rujnu predstavio novog asistenta baziranog na generativnoj umjetnoj inteligenciji, integriranog u svoj Creative Studio. Ovaj alat pomaže marketinškim stručnjacima da pojednostave cijeli proces izrade kampanja, od istraživanja proizvoda i osmišljavanja koncepata, do generiranja vizuala i zvuka, te na kraju plasiranja kampanja na Amazonovim oglasnim platformama. Sustav koristi AI za proizvodnju slika, videa i audio materijala, čineći ga snažnim rješenjem „od početka do kraja“.

Kompanija je značajno povećala svoja ulaganja u AI, podigavši projekciju kapitalnih izdataka za tekuću godinu na 125 milijardi dolara (u odnosu na ranijih 118 milijardi). Izvršni direktori dodali su da će se ulaganja vjerojatno dodatno povećati u 2026. godini, kako se konkurencija u području AI-a pojačava, prenosi Media Marketing.

Izvršni direktor Andy Jassy istaknuo je da Amazon sada doseže više od 300 milijuna potrošača u SAD-u putem svojih kanala podržanih oglašavanjem, što predstavlja golemu publiku za brendove. Također je naglasio brzu evoluciju Amazonove demand-side platforme (DSP). Prvotno vezan uglavnom za retail medije, DSP je sada kompatibilan s glavnim platformama kao što su Roku, Netflix, Spotify i SiriusXM.

Jassy je naveo da je Amazon u proteklih 20 mjeseci uklonio ključne nedostatke u funkcionalnostima DSP-a, koji je sada prema industrijskim standardima „u potpunosti opremljen“.

Amazonove AI inicijative također nailaze na pozitivan odjek kod kupaca. Rufus, Amazonov AI asistent za kupovinu, već je koristilo 250 milijuna aktivnih korisnika ove godine. Prema podacima Amazona, osobe koje koriste Rufus imaju 60% veću vjerojatnost da će obaviti kupovinu. Očekuje se da će ovaj alat godišnje generirati više od 10 milijardi dolara dodatne prodaje, što je jasan dokaz kako AI pomaže Amazonu da poveća angažman kupaca i prihod.

Izvor: Biznis.ba
Foto: Unsplash