U nastavku donosimo kako vodeći trgovci, Studenac, Kaufland i Konzum razvijaju Food to Go segment, te kako odgovaraju na rastuću potražnju za brzim, svježim i praktičnim obrocima.

Pripremilo: Uredništvo InStore magazina

Ante Ružić, direktor sektora Komercijale, Studenac
Segment Ready to Eat u Studencu razvija se postupno, u skladu s promjenama potrošačkih navika i rastućom potražnjom za brzim, praktičnim obrocima. Ideja je krenula od potrebe da kupcima ponudimo svježe proizvode koje mogu konzumirati odmah, uz svakodnevnu kupnju u našim trgovinama. Kao praktična trgovina u susjedstvu, Studenac ima prednost blizine i dostupnosti, što nam omogućuje da dođemo do svakog kupca – bilo da se radi o brzim dnevnim obrocima u gradu ili praktičnim rješenjima u manjim sredinama.
U razvoju smo definirali nekoliko potkategorija unutar Ready to Eat segmenta – od pića, obroka i salata do gastroproizvoda – čime smo osigurali cjelovit koncept ponude za različite potrebe kupaca. Važan dio koncepta čini i bake off asortiman, koji uključuje svježe pripremljene, pečene pekarske proizvode dostupne tijekom dana. Time dodatno naglašavamo svježinu, praktičnost i dostupnost proizvoda, što je ključno za uspjeh Ready to Eat ponude.
Glavna motivacija bila je unaprijediti ponudu i približiti se potrebama kupaca koji traže brze i praktične obroke. Pritom smo nastojali pratiti trendove sa zapadnih tržišta i prilagoditi ih lokalnim navikama, prepoznajući sve ubrzaniji tempo života naših kupaca. Kao lanac rasprostranjen diljem Hrvatske, nastojimo zadovoljiti potrebe lokalnih zajednica u kojima poslujemo, osluškujući navike i očekivanja naših kupaca, uz istodobnu primjenu standarda i kvalitete karakterističnih za zapadnoeuropska tržišta.
Cilj je bio razviti širok spektar proizvoda, od toplih i hladnih napitaka do gotovih jela, sendviča i salata, koji kupcima omogućuju kvalitetan obrok u pokretu. Format je uspješan i u urbanim i u ruralnim sredinama, gdje kupci traže gotov i povoljan obrok. Potrošači pozitivno reagiraju te sve više prepoznaju praktičnost, svježinu i dobar omjer cijene i kvalitete.
Najbolje rezultate zasad bilježe topli napitci, svježi sendviči i gotova jela, uz rast interesa za lagane obroke poput gotovih svježih salata i slatkih zalogaja. Sve su traženiji proizvodi u praktičnim pakiranjima koji se mogu konzumirati odmah, bez dodatne pripreme. Kupci posebno cijene svježinu, jednostavnost i dostupnost, što pokazuje da se Ready to Eat segment sve više uklapa u njihove svakodnevne navike. U ponudi nastojimo obuhvatiti širok raspon proizvoda prilagođen različitim trenucima dana – od doručka i brzog ručka do obroka nakon posla ili večernjeg zalogaja. Na taj način, u bilo koje doba dana, svaki kupac može pronaći nešto za sebe u najbližem Studencu.
Kod Ready to Eat proizvoda, praktičnost i svježina ključni su faktori odluke o kupnji, dok ambalaža ima važnu ulogu u percepciji, ali i osiguravanju kvalitete. Fokus nam je na vizualnoj prepoznatljivosti, jasnoći deklaracija i funkcionalnosti pakiranja. Koristimo ambalažu koja kupcima omogućuje jednostavno i sigurno konzumiranje – praktična pakiranja za obroke i salate i jednokratne šalice za tople napitke. Nastojimo ponuditi najbolja rješenja za suvremeni način života: proizvode koji su svježi, kvalitetni i dostupni u pravom trenutku, kako bismo kupcima olakšali svakodnevicu, omogućili brzu i kvalitetnu prehranu i pomogli im da uštede vrijeme i provedu ga onako kako žele – uz obitelj, prijatelje ili vrijeme za sebe.
U budućnosti planiramo daljnje širenje Ready to Eat asortimana, s naglaskom na svježe i praktične proizvode koji odgovaraju brzom ritmu života naših kupaca. Fokus će biti na suradnji s lokalnim proizvođačima i partnerima kako bismo osigurali svježinu, kraće lance opskrbe i prepoznatljiv domaći karakter ponude. Posebnu pažnju nastavit ćemo još snažnije posvećivati dostupnosti robe na samom mjestu prodaje, jer želimo da se kupci u svakom trenutku mogu osloniti na našu ponudu i pronaći svježe, spremne proizvode kad god im zatrebaju. Time dodatno jačamo povjerenje i dosljednost u iskustvu kupnje, što je ključ uspjeha ovog segmenta.

Iva Antunac Baranović, direktorica tradinga i category managementa, Konzum
Rast segmenta Food to Go na europskom tržištu u Konzumu nas je potaknuo da kupcima ponudimo brzo, kvalitetno i praktično rješenje koje se uklapa u ubrzani životni ritam. Današnji potrošači sve češće traže obroke koji su brzi, ali nutritivno uravnoteženi, što je dovelo do uvođenja asortimana Food to Go u našu ponudu – prvo u nekoliko pilot-prodavaonica, dok je danas ovaj segment dostupan u više od 200 Konzumovih prodavaonica. Reakcije kupaca iznimno su pozitivne, što potvrđuje stabilan rast prodaje.
U ovom asortimanu kupci mogu pronaći širok izbor proizvoda – svježe sokove, ledene kave, juhe i sendviče – koji su okupljeni na jednom mjestu radi jednostavnije navigacije i boljeg kupovnog iskustva. Na početku su najveći udio prodaje činile ledene kave, dok su danas, uz njih, vrlo traženi i svježi sokovi. Ponuda uključuje i juhe te razne vrste sendviča. Budući da potražnja za proteinskim proizvodima i dalje raste, u asortiman su dodani proteinski shakeovi, ledene kave s povišenim udjelom proteina te pojedina glavna jela s naglaskom na nutritivnu vrijednost.
Kod Food to Go proizvoda iznimno su važni praktičnost, svježina i sama ambalaža. Zato se, osim kvaliteti i svježini, velika pažnja posvećuje dizajnu pakiranja koje treba osigurati jasnu vidljivost proizvoda i lako korištenje. Ovaj segment ima značajan prostor za daljnji razvoj. Konzum kao vodeći domaći maloprodajni lanac aktivno radi na širenju ponude i uvođenju inovacija koje prate navike i očekivanja kupaca. Redovito praćenje tržišnih trendova i ponašanja potrošača omogućuje nam stalno prilagođavanje i unapređenje asortimana kako bismo pridonijeli zadovoljstvu naših kupaca.

Benjamin Radman, direktor sektora Prehrana – svježe, Kaufland
To-go segment prisutan je u ponudi Kauflanda već dugi niz godina, ali od prošle godine u drugačijem izdanju. Početkom 2024. pokrenuli smo projekt osvježenja to-go asortimana sukladno promjenama potreba naših kupaca, uz pažljivo planiranje i prilagodbu svake faze. Krenuli smo od identificiranja potreba kupaca kroz eksterno istraživanje te paralelno istraživali lokalne i globalne trendove u to-go kategoriji. S pomoću istraživanja dobili smo odgovore na pitanja koje su potrebe i očekivanja kupaca u to-go asortimanu te smo na temelju toga kreirali vlastitu ponudu.
Osnovna motivacija Kauflanda bila je pratiti promjene na tržištu, ali i postaviti nove trendove kako bismo se dodatno približili modernim navikama potrošača i omogućili im brže, praktičnije, ali i kvalitetnije iskustvo to-go asortimana. Trenutačno u Food to Go asortimanu najbolje funkcioniraju proizvodi poput hlađenih kava, sokova, sendviča i gotovih jela, dok se sve veći interes bilježi i za novije podsegmente, koji ranije nisu bili prisutni u to-go asortimanu, kao što su kombucha i hladno prešani sokovi korištenjem HPP tehnologije.
Praktičnost, svježina i ambalaža u percepciji kupaca kod Food to Go proizvoda jednako su važne jer čine jednu zajedničku cjelinu. Kupci očekuju proizvode koji se mogu konzumirati brzo, jednostavno i „u hodu“, bez kompromisa kad je riječ o kvaliteti i okusu. Smatramo da će to-go segment i dalje rasti, ali i evoluirati u smjeru većeg naglaska na kvaliteti, održivosti i personalizaciji ponude, s uravnoteženijim i zdravijim opcijama. Naš cilj je pratiti promjene i zadržati fleksibilnost kako bismo uvijek bili korak ispred očekivanja kupaca te im ponuditi praktičnost koja ne isključuje nutritivnu vrijednost, svježinu i doživljaj konzumacije.


