FMCG RETAIL SUMMIT 2025
FMCG RETAIL SUMMIT 2025

Jamnica slavi 196. rođendan!

Hrvatska

18.10.2024

18. listopada 1828. započeo je osmišljeni razvoj korištenja Jamnice te su napunjene prve boce namijenjene tržištu. Taj datum i danas se obilježava kao dan Jamnice.


Brend Jamnica ima bogatu povijest koja datira još od 1828. godine, kada je u blizini grada Jastrebarskog otkriven izvor mineralne vode. U početku se voda koristila za ljekovite svrhe, a 19. stoljeće označilo je i početak komercijalne proizvodnje.

Jamnica je postala poznata po svojim ljekovitim svojstvima, a kroz godine se širila ponuda proizvoda, uključujući gazirane i negazirane mineralne vode.

Njezinu dugu povijest obilježile su brojne promjene i redizajni. Kroz svoju povijest Jamnica je prolazila kroz nekoliko značajnih redizajna koji su reflektirali promjene u potražnji, marketinškim trendovima i identitetu brenda.

  • Početak 20. stoljeća: U ranim danima, ambalaža i etikete bile su jednostavne i fokusirane na ljekovita svojstva vode. U tom periodu, naglasak je bio na tradicionalnim vrijednostima i prirodnom izvoru.
  • 1950-e i 1960-e: Tijekom ovog razdoblja, Jamnica se modernizirala. Ambalaža je postala privlačnija, s naglaskom na čišće linije i svjetlije boje. Promocija je uključivala i marketinške kampanje koje su isticale prednosti mineralne vode.
  • 1980-e: Ambalaža je postajala sve modernija, a marketing je često koristio motive povezane s prirodom i zdravljem.
  • 1990-e: Punionica je nekoliko puta granatirana za vrijeme Domovinskog rata, ali nastavlja s proizvodnjom.
  • 2000-e: U ovom razdoblju, brend je ušao u novu eru modernizacije. Redizajn etiketa postao je minimalističkiji, s fokusom na jednostavne, ali elegantne elemente. Također, proširena je paleta proizvoda, uključujući aromatizirane vode.
  • 2010-e i kasnije: Najnoviji redizajni reflektiraju trendove održivosti i ekološke svijesti. Ambalaža se često izrađuje od recikliranih materijala, a etikete sadrže informacije o održivim praksama. Dizajn se dodatno modernizira, s naglaskom na vizualnu privlačnost i prepoznatljivost brenda.

U drugoj polovici 20. stoljeća, Jamnica se konsolidirala kao jedan od vodećih brendova mineralnih voda u Hrvatskoj. Osim kvalitete vode, Jamnica se ističe i modernim marketinškim pristupom te aktivnostima usmjerenim na održivost i ekologiju.

Danas, Jamnica nije samo simbol kvalitetne mineralne vode, već i važan dio hrvatske kulturne i gastronomske baštine.

Danas slavimo nevjerojatnih 196 godina postojanja naše Jamnice! Teško je povjerovati da smo s vama skoro dva stoljeća – i to u svim vašim važnim trenucima, od velikih proslava do svakodnevnih malih užitaka. Još od 1828. godine, kad su napunjene prve boce, Jamnica je rasla i razvijala se. I dalje idemo naprijed s puno entuzijazma – vjerni svojoj tradiciji i kvaliteti koju donosimo! Veliko hvala svim našim zaposlenicima i svima vama koji ste dio naše priče!, objavili su iz tvrtke na svom LinkedIn profilu.

 

Foto, izvor: Jamnica