Autorka: Melani Cipot, Focus Research South East, predstavništvo Beograd
U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Žvakaće gume, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti prema cenama, broju promocija, te top oglašavanim robnim markama za period januar – jun 2023, 2022. i 2021. godine.
Prvi dijagram: kategorija Žvakaće gume ubraja se u takozvanu impulsnu kategoriju, pa je shodno tome i manje oglašavanja ovih proizvoda u samim lifletima. Dijagram nam prikazuje da je u prvih šest meseci ove godine bilo manje oglašavanih proizvoda, u poređenju sa istim periodom prethodne dve godine. U 2023, beležili smo svega 49 objava, dok je u istom periodu 2021. godine bilo skoro duplo više objava. Žvakaće gume se najviše oglašavaju u prolećnim i letnim mesecima.
Drugi dijagram nam pruža uvid u udeo top brendova u kategoriji Žvakaće gume. Mars Wrigley, kao apsolutni lider sa svojim brendom Orbit na prvom mestu sa najviše objava i na drugom mestu Airways. Nekoliko brendova, koji su se oglašavali prošlih godina, u ovoj godini više nema u lifletima.
Treći dijagram nam prikazuje analizu proseka akcijskih cena i prosečne redovne cene za najviše oglašavane količine žvakaćih guma, to su pakovanja od 14 grama i 84 grama, za period januar – jun za sve tri godine. Prosek akcijskih cena za pakovanje od 14g u 2023. godini veći je za 46% nego u istom periodu 2020. godine, dok je prosek redovnih cena, za isto pakovanje, porastao za 35%. Za pakovanje žvakaćih guma od 84 grama potrošač u 2023. plaća oko 10% više nego u 2020. godini.
Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču i, samim tim, ostavljaju veći efekat na njega.
| Predstavništvo Beograd FOCUS Research South East Kontakt telefon: +381 61 135 01 26 e-mail: m.cipot@focusmr.com www.focusmr.com |

