IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
02.08.2021.

IZVJEŠĆE ZA HRVATSKU ZA 2020.

Euromonitor International: Žvakaće gume i slatkiši ostali stabilni

U idućih 5 godina obje će kategorije rasti minimalnim prosječnim godišnjim stopama.

Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta žvakaćih guma i slastica u hrvatskoj maloprodaji u 2020. godini. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.

Žvakaće gume

Prema podacima Euromonitor Internationala, unatoč ekonomskim ograničenjima koje je nametnula kriza uzrokovana koronavirusom, Hrvati su ostali vjerni najvećim brendovima u 2020. godini.

Wrigley zadržava vodeću ulogu u segmentu žvakaćih guma 2020., i to sa 73% udjela u maloprodajnoj vrijednosti.

Doduše, žvakaće gume bilježe pad trenutačne maloprodajne vrijednosti od 1%, kao i jednak pad obujma u maloprodaji te su oni u 2020. godini iznosili 256 milijuna kuna, to jest 1000 tona.

Slatke gume za žvakanje zabilježile su najveći rast trenutačne vrijednosti maloprodaje koji je iznosio 2%, dosegnuvši tako 16 milijuna kuna.

Također, prosječna jedinična cijena u 2020. godini narasla je za 1% u trenutačnim uvjetima te se očekuje kako će segment guma za žvakanje u 2025. godini dosegnuti vrijednost od 283 milijuna kuna.

Slatki program

Visok udio šećera u konditorskim proizvodima u usporedbi s drugim grickalicama koči rast u potrošačkom okruženju koje je sve više fokusirano na zdravstvene dobrobiti.

Ipak, slatki program bilježi zanemariv rast trenutačne vrijednosti maloprodaje i pad obujma maloprodaje od 1% u 2020., dosegnuvši 350 milijuna kuna i 5100 tona.

Najveći rast bilježi segment bombona s ljekovitim sastojcima. Spomenuti rast iznosi 2%, čime je segment dosegnuo 16 milijuna kuna.
Kraš d.d. zadržava vodeću ulogu na tržištu, s udjelom u maloprodajnoj vrijednosti od 31%.

Prema predviđanjima Euromonitor Internationala, očekuje se da će u idućih pet godina trenutačna maloprodajna vrijednost kategorije rasti prosječnom godišnjom stopom od 2% da bi 2025. dosegnula 393 milijuna kuna.

TOP 5 kompanija:

Kraš d.d.

Ferrero d.o.o.

Mondelez Zagreb d.o.o.

Wrigley Jr Co, Williams

IPK Kandit d.d.

Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.

-
Izvor: Lina Sidorenkė, Senior Communications Executive – CEE, Euromonitor International, lina.sidorenke@euromonitor.com