IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
14.11.2019.

Focus: Maslina je neobrana, a što je sa suncokretom?

PROMOCIJA KATEGORIJE JESTIVIH ULJA

Nalazimo se između dva razdoblja, ljeto je iza nas, novogodišnje odluke ispred nas. Savršeno vrijeme da razgovaramo o tržištu i promocijama ulja bez imalo grižnje savjesti!

Agencija FOCUS jestiva ulja svrstava u tri glavne kategorije: Suncokretovo ulje, Maslinovo ulje i Ostala ulja (bučino, palmino, kokosovo, sezamovo i ostala biljna ulja).

Ako pogledamo udio i razvoj pojedine kategorije na HR tržištu, jasno je vidljivo da i dalje najveći udio od gotovo 50% otpada na suncokretovo ulje, ali da se polako povećava udio promocija za maslinovo ulje koje u prvih deset mjeseci ove godine bilježi rast od 3,6% u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini.

Ako pogledamo kretanje prosječne promocijske cijene za isto razdoblje 2019. godine u odnosu na 2018. godinu, vidimo da kod suncokretova ulja gotovo da i nema promjene u prosječnoj cijeni, dok je kod kategorije maslinova ulja od ožujka prosječna cijena konstantno znatno niža u odnosu na prošlu godinu.

Zanimljiv trend možemo primijetiti i kod vrste pakiranja koju proizvođači promoviraju, pa je tako kod kategorije suncokretova ulja i dalje daleko najpopularnije pakiranje od 1L, a drugo najpopularnije, ono od 1,2L, pripada isključivo brandu Zvijezda. Dakle, možemo reći da je u ovoj kategoriji jasno definirano najpopularnije pakiranje i tu nema većih razlika.

Kod maslinova ulja vidimo da se smanjuje broj promocija za 1L, a povećava se broj promocija pakiranja od 0,75L, a kod ostalih vrsta ulja najpopularnije je pakiranje 0,2L – 0,3L i isto tako vidimo pad u promocijama od 1L.
Sada kada znamo kakvo je stanje u prosječnom kretanju cijene, udjelu po kategorijama i vrsti oglašavanog pakiranja, možemo pogledati i koji su top brandovi unutar kategorija.

Suncokretovo ulje:

U analizi suncokretovih ulja na hrvatskom tržištu više od polovice udjela u kategoriji suncokretova ulja na tržištu zauzima Zvijezda, s više od 50% udjela u broju promocija, na drugom su mjestu privatne robne marke s više od 20% udjela, Tena zauzima udio od 10% u kategoriji suncokretova ulja, zatim slijedi brand Iskon s udjelom od gotovo 5% tržišta.

Maslinovo ulje:

U kategoriji maslinova ulja na hrvatskom tržištu letaka vodeći udio imaju privatne robne marke, gdje bilježimo i pad promocija za 3,8% u odnosu na prošlu godinu.

Na drugom se mjestu nalazi brand Farchioni, s približno istim trendom broja promocija u obje godine i s udjelom od 12% na tržištu, slijedi brand Orgula koji bilježi rast od 4,6% u istom razdoblju ove i prošle godine.

Na četvrtom je mjestu Zvijezda s 9% udjela te rastom od 0,6%, slijedi Trenton sa 6% udjela u broju promocija u letcima, a Ol Istria bilježi pad od 2,3%.

-
Erlanda Ivić- Mandić, Country Manager, Focus istraživanje tržišta