IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
14.11.2019.

Hendal: Slatka kupnja je planska kupnja

ANALIZA KATEGORIJE DODATAKA ZA KOLAČE

Najveći broj ispitanika isključivo samostalno peče kolače (39,7%). Nešto manji broj njih kupuje i gotove kolače te ih samostalno peče (31,8%), a slijede ih ispitanici koji isključivo kupuju gotove kolače (22,7%).

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Što se odnosi na vas?
2. Koliko često pečete kolače, kruh, peciva i sl.?
3. Koje sve dodatke za pripremu kolača, peciva i sl. koristite?
4. Kako kupujete dodatke za kolače?
5. Kada kupujete dodatke za kolače, što vam je važnije?

Najveći broj ispitanika isključivo samostalno peče kolače (39,7%). Nešto manji broj njih kupuje i gotove kolače te ih samostalno peče (31,8%), a slijede ih ispitanici koji isključivo kupuju gotove kolače (22,7%). 5,8% ispitanika navodi da uopće ne konzumira kolače.

Ispitanici koji kolače peku samostalno najčešće ih peku 2-3 puta mjesečno (34,9%) ili jednom tjedno (32%). 12,9% navodi da kolače peku jednom mjesečno, a njih 9,2% kolače peče nekoliko puta tjedno. Manji dio ispitanika kolače peče rjeđe od jednom mjesečno (6,4%), a najmanji udio ih peče svakodnevno (4,6%).

Najčešće korišteni dodaci za pripremu kolača i peciva su prašak za pecivo (96,2%) i vanilin šećer (95,7%). Ispitanici zatim navode šećer u prahu (79,5%) i kakao u prahu (75,8%), a slijede ih suhi kvasac u prahu (62,7%), puding u prahu (60,6%) te gustin (59,2%). Nešto rjeđe se spominju šlag u prahu (44,1%) i želatina (43,4%). Konačno, dodaci koji se spominju najrjeđe su soda bikarbona (34,5%) te dekoracije (20,9%).

Prilikom kupnje dodataka za kolače najveći udio ispitanika, njih 40,7%, osnovne dodatke kupuje unaprijed, a posebne prema pojedinom receptu. 30,5% ispitanika kupi više dodataka unaprijed, a slijede ih oni koji dodatke kupuju posebno za svaki kolač (28,8%). Što se tiče važnosti cijene i marke proizvoda, znatno veći udio ispitanika smatra cijenu (64,6%) važnijom od marke proizvoda (35,4%).

-
Izvor: Hendal