IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
26.05.2020.

PREGLED PROIZVODA ZA DEPILACIJU

Priprema za ljeto: S toplijim vremenom kreće sve

Istraživanje je izašlo i u 84. InStore magazinu

Kako se nalazimo pri kraju travnja prilikom pisanja ovog teksta i s obzirom na to da se depilacijski proizvodi najviše promoviraju tijekom ljetnih mjeseci, odlučili smo analizirati tržište 2018. i 2019. godine.

Sezonalnost

Depilacijski proizvodi oglašavaju se unutar letaka tijekom cijele godine. Naravno, najveći dio promocija nalazi se u toplijim mjesecima, pa tako na sljedećem grafu možemo vidjeti da intenzivnije oglašavanje kreće u travnju i traje do kolovoza:

U 2018. godini vidimo porast broja promocija u travnju i lipnju, dok je u 2019. godini jedini mjesec sa značajnim porastom promocija bio kolovoz, u kojem je bilo gotovo tri puta više promocija nego u kolovozu 2018. godine.

Razvoj top brandova u udjelu promocija

Pregledom top brandova i njihovog razvoja u 2019. godini, vidimo da se i dalje na prvome mjestu nalazi brand Veet s 37% udjela. To predstavlja pad u udjelu promocija od 9% u odnosu na 2018. godinu. Na drugom se mjestu nalazi brand Čupko (27,8%), koji bilježi rast u udjelu promocija od 8%. Slijede ga brandovi Afrodita (9,3%), Eveline (8,2%) i Remove (5,2%). Brandovi privatnih robnih marki također bilježe porast u 2019. godini, pa tako imamo porast s 1,7% na 6,2% u 2019. godini.

Razvoj top brandova u bruto oglašavanoj vrijednosti (GAV)

Osim samog broja promocija koji prikazuje kvantitetu oglašavanja, bitna je i kvaliteta oglašavanja. Zato u FOCUSU kvalitetu pratimo kroz GAV (gross advertising value) koji predstavlja tržišnu procjenu uloženih sredstava u promoviranje ili takozvani return to investment.
Za kategoriju depilacijskih proizvoda vidimo da su udjeli u GAV vrijednosti za brandove Veet i Čupko slični njihovim udjelima u broju promocija. Kod brandaAfrodita koji je imao porast od gotovo 50% u odnosu na 2018. godinu u broju promocija, vidimo da se GAV vrijednost nije mijenjala. Dakle, porast broja promocija u letcima ovdje nije praćen porastom ulaganja u kvalitetu oglašavanja. Kod branda Remove, vidimo značajan pad, iako je ukupan broj promocija bio u porastu.

Pregled prosječne promovirane cijene i cijene prije promocije

Ako pogledamo kretanje prosječne promovirane cijene i prosječne cijene prije promocije za total market, vidljivo je da su u 2019. godini cijene oglašavanih krema za depilaciju osjetno pale, dok kod oglašavanih traka za depilaciju vidimo značajan porast oglašavanih cijena.

Istraživanje je izašlo u digitalnom izdanju 84. InStore magazina na str. 86. i 87.
-
Erlanda Ivić-Mandić, Country Manager, Focus ispitivanje tržišta d.o.o., e.ivic@focusmr.com