IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
10.03.2021.

PREGLED GLOBALNE DUHANSKE INDUSTRIJE

Trendovi: Na valu inovacija

Tekst je izašao u 91. InStore magazinu.

Glavni igrači pokrenuli su transformaciju industrije iz temelja te uvode proizvode sa smanjenim rizikom poput e-cigareta i grijanih duhanskih proizvoda.

Globalno tržište duhanskih proizvoda karakterizira trend inovacija bez presedana. Naime, tradicionalni duhanski proizvodi i dalje gube sjaj u okruženju oblikovanom strahom od starenja i zdravstveno osviještenim potrošačima, ali i sve prisutnijem pooštravanju propisa vezanih uz duhanske proizvode diljem svijeta.

Prema predviđanjima, svjetski prihod od prodaje svih duhanskih proizvoda povećava se u prosjeku za 2,5% godišnje između 2012. i 2025. godine, kada će dostići 888 milijardi američkih dolara.

Upravo su promjene u načinu života, kontinuirana inovacija proizvoda u pogledu okusa, veličine, sastojaka i razine nikotina te vjerovanje potrošača da pušenje smanjuje stres i tjeskobu neki od glavnih čimbenika koji potiču rast tržišta. Procjenama o rastu tržišta u prilog ide i činjenica kako broj pušača raste na globalnoj razini, a potiče ga upravo lansiranje novih proizvoda, uključujući razne duhanske proizvode s okusom. Štoviše, potrošači postupno naginju alternativama pušenju, što ide ruku pod ruku s inovacijama proizvođača koji su se usmjerili na lansiranje vrhunskih duhanskih proizvoda.

Nadalje, znanje i svijest potrošača o proizvodima i uslugama rastu pod utjecajem digitalnih medija i drugih online izvora. Tu se sve više kristaliziraju prednosti organskih proizvoda, što je, pak, pokretač potražnje za organskim i biljnim cigaretama. Štoviše, tvrtke svojim ponudama ovih proizvoda povećavaju svoja ulaganja u istraživanje i razvoj, kao i marketing i proširuju svoje distribucijske kanale, kako bi zadržale položaj na tržištu.

Povećavanje sklonosti duhanskim proizvodima s okusom

Sve veći broj ženskih pušača, snažna distribucijska mreža proizvođača cigareta i popularnost aromatiziranih cigareta podržavaju rast tržišta. Aromatizirani duhanski proizvodi dobivaju značajan zamah i postaju mnogo rašireniji u posljednjih nekoliko godina.

Ti se proizvodi sve češće nalaze u asortimanu e-cigareta, cigarilosa, mentol cigareta te topivih duhanskih proizvoda. Prodaju se u raznim okusima, i to sve od onih slastičarskih preko okusa alkoholnih pića do biljaka i začina.

Kina ima značajan udio na tržištu

Kina je najveći svjetski proizvođač i potrošač duhana, s više od 300 milijuna pušača. Više od polovice Kineza puši, konzumirajući više od 40% svjetskih cigareta. Na kineskom tržištu duhana dominira China National Tobacco Corporation (CNTC), državno poduzeće (SOE) koje je odgovorno za gotovo više od 90% svih cigareta prodanih u Kini.

CNTC posjeduje brojne brendove, od velikih poput Hong Shuangxi, Yun Yan i Zhongnanhai, do manjih regionalnih marki i derivata. Strane tvrtke mogu proizvoditi i prodavati svoje duhanske proizvode, samo putem zajedničkog ulaganja s CTNC-om. Primjerice, Marlboro, jedan od najvećih svjetskih brendova duhana, započeo je proizvodni proces u Kini 2008. godine, nakon što se dogovorio s CNTC-om za promociju kineskih brendova u inozemstvu.

Duhanski giganti, uključujući Philip Morris International (PMI), British American Tobacco (BAT), Japan Tobacco International (JTI) i Imperial Tobacco, agresivno žele povećati svoj tržišni udio na kineskom tržištu. Uz to, sve veći broj organiziranih prodajnih mjesta čini duhanske proizvode lako dostupnima i dostupnima potrošačima. To je jedan od primarnih čimbenika koji aktivno potiče rast tržišta duhana u cijeloj zemlji.

Natjecateljsko okružje

Na tržištu dominiraju igrači kao što su British American Tobacco PLC, China National Tobacco Corporationa, Philip Morris Products SA i Japan Tobacco International SA. Igrači koji su vodeći na tržištu uživaju dominantnu prisutnost širom svijeta. Oni se usredotočuju na iskorištavanje prilika koje otvaraju tržišta za širenje portfelja proizvoda kako bi udovoljili zahtjevima različitih segmenata proizvoda, posebno e-cigareta. Zahvaljujući tom čimbeniku, vodeći igrači kreću u spajanja i preuzimanja i to su ključne strategije za postizanje konsolidacije i optimizaciju ponude. Primjerice, u veljači 2018. godine Imperial Brands preuzeo je austrijskog proizvođača parilica Von Erla. Kupnja je dio strategije Imperiala za "proizvode sljedeće generacije", koja uključuje elektroničke parilice, kao i grijane duhanske uređaje.

Prema izvješću koje je objavilo Američko udruženje za pluća, primijećen je znatan porast pušača koji puše manje od 15 cigareta dnevno od 2016. do 2017. godine te je povećan broj odraslih koji su probali elektroničke cigarete. Broj takvih korisnika povećao se s 12,6% na 14,4% od 2014. do 2017. godine. Slično tome, u SAD-u je usvajanje elektroničkih cigareta povećano za 1650% među mladima od 2011. do 2019. godine. Alternative poput Philip Morrisovog IQOS-a, koji je na tržište došao 2019. godine, stvarane su kako bi išli ukorak s promjenjivim zahtjevima milenijalaca i generacije Z.

Očekuje se da će lansiranje proizvoda sa smanjenim utjecajem na zdravlje ostati najvažniji čimbenik za ključne igrače u industriji tijekom sljedećih nekoliko godina.

Ipak, pandemija Covida-19 imala je značajan negativan utjecaj na duhansku industriju zbog prirode same bolesti. Pušači za koje se smatra da su značajni konzumenti duhanskih proizvoda smatrani su pripadnicima ugroženih skupina te se svim duhanskim proizvodima tada pridala negativna pozornost.

Uvid u zastupljenost proizvoda

Cigarete su u 2020. godine imale najveći udio u zastupljenosti, veći od 75%. Tijekom posljednjih nekoliko godina, raste popularnost pub kulture te se među stanovništvom pokrenula potražnja za raznim aromatiziranim cigaretama iz svijeta. Uz to, ekonomije u usponu, poput indijske, tajlandske i kineske, svjedoče o pristojnom porastu potražnje za cigaretama zbog porasta broja mladih u tim zemljama.

Očekuje se da će segment duhanskih proizvoda sljedeće generacije biti najbrže rastući, s prosječnom godišnjom stopom rasta od 2,8% od 2021. do 2028. godine.

Rastuća sklonost potrošača prema manje štetnim duhanskim proizvodima u odnosu na cigarete može se pripisati rastućoj potrebi za zdravim načinom života. To je pokrenulo potražnju za konzumacijom proizvoda sljedeće generacije u duhanskom sektoru. Sjevernoameričko tržište uzima sve više maha te se ondje očekuje obećavajući rast potražnje za proizvodima sljedeće generacije zahvaljujući sve većem raspoloživom prihodu potrošača, sve većem broju lansiranja proizvoda i dostupnosti proizvoda vrhunske kvalitete.

Tekst je izašao u 91. InStore magazinu.

-
Pripremilo uredništvo InStore magazina, urednistvo@b2bmedia.org