IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Inovacije
07.07.2020.

„KUPI, IGRAJ, OSVOJI!“

Jesu li nagradne igre još uvijek „žive“?

Nagradne igre vrte se već dvadesetak godina, no jesu li još uvijek aktualne? Privlače li potrošače? Isplati li ih se organizirati? Što se promijenilo u ovih 20 godina? U vrijeme korone?

U nagradnim igrama do sada smo mogli osvojiti automobile, televizore, igraće konzole, putovanja iz snova, bicikle, romobile...

Osnove su ostale iste: kupce i dalje privlači mogućnost dobitka na sreću, organizatore i dalje zanima komunicirati novi brand, novu priču kupcima. Ili staru priču u novom pakiranju. Igre na sreću uvijek doživljavaju procvat u doba krize, a kod nas kriza kao da je trajno stanje. Pa cvatu i igre na sreću. Prema podacima kojima raspolažemo, sudjelovanje u nagradnim igrama „u doba korone“, u ožujku i travnju 2020. u Hrvatskoj rezultiralo je s 200 – 300% većim brojem sudionika od vremena „prije korone“.

Promijenio se način sudjelovanja. Tehnološka revolucija dovela je do otvaranja novog načina sudjelovanja u nagradnim igrama putem web-obrazaca na web-stranicama, no to nije izguralo dobri stari SMS. Starija populacija i danas više voli poslati SMS poruku, dok mlađa populacija izabire prijave putem web-stranica.
Pružanje obiju mogućnosti sudjelovanja u nagradnoj igri, pun je pogodak!

Održivost nagradne igre proizlazi iz činjenice da je za krajnjeg kupca sudjelovanje u nagradnoj igri zabava. To slatko iščekivanje hoće li biti izvučeni potiče ih da sudjeluju. No je li to dovoljno? Hoće li samo to privući kupce da sudjeluju u nagradnoj igri?

Ima nekoliko točaka koje su ovdje bitne. Kao prvo istaknula bih nagradni fond, odnosno njegovu prilagođenost ciljanoj skupini u pojedinoj nagradnoj igri. Privlačan i dobro odabran nagradni fond povećava broj sudionika u nagradnoj igri, a samim tim i ostvarivanje ciljeva igre. Nagradni fond treba graditi oko ciljane skupine, a nikako odrediti nagradni fond koji se nama sviđa, pa tek onda graditi ostale ciljeve i elemente nagradne igre. Također, nagradnu igru treba oglasiti jer ako kupac ne zna da je nagradna igra u tijeku, neće znati za nju i neće u njoj moći sudjelovati. Treba pomno odrediti koliki dio budžeta će ići na online, a koliki na offline oglašavanje. Na prodajnom mjestu treba sve „vrištati“ od vizuala jer kupac je tamo, treba ga na licu mjesta animirati. Dodatne pozicije, paletna mjesta, wobbleri i plakati tu su da obavijeste kako je nagradna igra u tijeku.

Dobar merchandising prodajnog mjesta izuzetno je bitan za provedbu nagradne igre. Online oglašavanje također je jako bitno. Dobro je za poticanje na kupovinu, kreiranje želje i potrebe jer većina ljudi je danas online i dobro oglašena nagradna igra, s privlačnim nagradnim fondom, zaintrigirat će ih da odu na prodajno mjesto vidjeti o čemu se radi.

Da zaključim, određivanje ciljane skupine, prilagodba nagradnog fonda upravo toj skupini te oglašavanje nagradne igre – ono je o čemu moramo voditi računa prilikom planiranja nagradne igre, no je li to dovoljno? Na što još treba paziti?

Treba paziti da nagradnu igru uskladimo s nekoliko zakona kako bi bila provedena na ispravan način: Zakon o priređivanju nagradnih igara, Zakon o porezu na dodanu vrijednost, Opća uredba o zaštiti osobnih podataka EU 2016/679, a tu su još i ograničenja države i slično. Pojavom interneta, svjedoci smo pojave i lažnih nagradnih igara koje imaju za cilj protuzakonito djelovati, svjedoci smo izvlačenja dobitnika na raznorazne načine, a da nagradna igra uopće nije prijavljena Ministarstvu financija. Ne znam rade li to poduzeća iz neznanja, no svakako treba proučiti sve navedene zakone i provesti nagradnu igru na ispravan način.

MPG agencija nudi uslugu planiranja, organiziranja i provedbe nagradnih igara po principu „ključ u ruke“. Imamo više od dvanaest godina iskustva i više od 200 nagradnih igara iza sebe. I veselimo se svakoj sljedećoj!

Ovaj tekst je izašao u 85. InStore magazinu.

-
Martina Marinović, Marketing expert, MPG