IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
10.12.2019.

KTC d.d.

Najveća snaga KTC-a su ljudi

Već 3 godine KTC ne radi na vjerske blagdane. Koristeći to iskustvo, odlučili smo se na ukidanje rada nedjeljom i državnim blagdanima od siječnja 2020. Na taj smo se korak odlučili radi daljnjeg poboljšanja uvjeta rada našim trgovcima.

Ivica Katavić rođen je u Koprivnici, a živi u Križevcima, gdje je završio osnovnu školu. Srednju ekonomsku školu završio je u Bjelovaru te diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Prvo radno mjesto dobio je u poduzeću VVS RJ Trgovina Križevci, a karijeru je nastavio u poduzeću KTC Križevci (1993. godine). Oženjen je suprugom Snježanom i otac je troje danas već odrasle djece – kćeri Ivane i sinova Ivana i Luke). KTC je obiteljsko poduzeće, u 100%-tnom vlasništvu obitelji Katavić i, kako kaže, to mu je pomoglo u poslovnom razvoju jer se i sam poslovno razvijao uz svoga oca.

Kakvo je, prema Vašem mišljenju, trenutačno stanje u hrvatskoj maloprodaji?

Smatram da se stanje hrvatskoj maloprodaji bitno stabiliziralo u odnosu na stanje prije pet godina. No i hrvatska maloprodaja, kao i trgovina u cjelini, imaju probleme koji muče cjelokupno hrvatsko gospodarstvo.

Pohvale za Vašu odluku o ukidanju rada nedjeljom od sljedeće godine. Kako ste se odlučili na takav korak? Bi li se i ostali trgovci trebali ugledati u vas?

Već 3 godine KTC ne radi na vjerske blagdane. Koristeći to iskustvo, odlučili smo se na ukidanje rada nedjeljom i državnim blagdanima od siječnja 2020. Na taj smo se korak odlučili radi daljnjeg poboljšanja uvjeta rada našim trgovcima. Smatramo da se mladi ljudi sve teže opredjeljuju za to zanimanje, a jedan od glavnih razloga je upravo rad nedjeljom i blagdanima. Što se ostalih trgovaca tiče, teško mi je govoriti u njihovo ime, ali smatram da nitko ne zaslužuje raditi nedjeljom.

Smatrate li da ćete biti u gubitku zbog neradne nedjelje?

Kad bismo smatrali da ćemo biti u gubitku zbog neradne nedjelje, onda se ne bismo odlučili na taj potez. Imamo povjerenje u naše kupce i uvjereni smo da će oni dati podršku toj našoj odluci i svoju kupnju obaviti dan ranije.

Koliko je teško biti ukorak sa stranim trgovačkim lancima i biti u Top 10 trgovaca u Hrvatskoj, kao jedan od rijetkih domaćih trgovačkih lanaca?

Mislim da nije teško biti ukorak sa stranim trgovačkim lancima ako se svi pridržavamo pravila koja diktira tržište. Kupci su ti koji će znati vrednovati sve ono što činimo svakoga dana da budemo što bolji, a onda kao plod takvog ponašanja dolazi i pozicija među 10 najboljih u Hrvatskoj.

Suradnja s domaćim proizvođačima i OPG-ovima jedna je od vaših strateških poslovnih smjernica. Što za vas znači partnerstvo s domaćim dobavljačima?

I prije nego što je HGK pokrenuo akciju Kupujmo Hrvatsko KTC je obznanio svoju odluku prodaje hrvatskih proizvoda na hrvatskim policama. Na taj način dali smo svoj doprinos razvoju hrvatskoga gospodarstva. Smatramo da će svaka kuna koju mi potrošimo za nabavu hrvatske robe naći svoje mjesto u hrvatskom gospodarstvu.

Koja je najveća snaga KTC-a?

Najveća snaga KTC-a su ljudi. Tu prije svega mislim na naše zaposlene, ali i naše kupce koji već više od 25 godina kupuju u KTC- u i čine nas ponosnim na tu činjenicu.

Godinu obično završavate velikim okupljanjem sa svim zaposlenicima, hoćete li tako završiti i ovu?

Naravno, i ove godine ćemo održati godišnje okupljanje sa svim zaposlenicima na kojemu ćemo proglasiti najbolje, prigodno ih nagraditi i lijepo se zabaviti.

Društveno ste odgovorna kompanija. Maksimalno ste uključeni u život zajednice, između ostaloga, predsjednik ste rukometnog kluba KTC Križevci i sponzor karate kluba KTC Križevci. Što za Vas znače projekti na kojima radite, a društveno odgovornog su karaktera?

Naravno da kad očekuješ da ti zajednica nešto da, a kad su trgovci u pitanju, oni očekuju da ljudi dođu i kupuju u njihovoj trgovini, onda postoji i obaveza da se nešto vrati toj zajednici. Osim što smo glavni sponzori rukometnog i karate kluba, mi svakodnevno sudjelujemo u aktivnostima zajednice – od dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola, domova zdravlja i bolnica do braniteljskih udruga i udruga umirovljenika.

Moja poruku za čitatelje InStore magazina glasi: Kupujte kod nas svakoga dana, a nedjeljom se odmorite zajedno s našim trgovcima u krugu svojih obitelji.
Isto tako, iskoristio bih priliku i poručio trgovcima da preispitaju još jedanput svoju odluku o radu nedjeljom.

U svojim oglasima za radna mjesta govorite o plaći, božićnici, uskrsnici, slobodnim danima i trajanju GO-a, što je vrlo otvoreno i jasno u usporedbi s oglasima drugih kompanija i trgovaca. Kako to da ste se odlučili za transparentnost oglasa?

Ne mislimo da smo idealni poslodavac, ali kad je u pitanju ono što smo spremni ponuditi našim zaposlenicima trudimo se biti maksimalno korektni i transparentni.
Kod nas plaće nikada nisu kasnile i sve što smo ljudima isplatili bilo je u skladu sa svim zakonskim pravilima i propisima.

KTC trgovačku mrežu čini 27 supermarketa te niz specijaliziranih prodavaonica u 25 hrvatskih gradova. Planirate li otvaranje trgovina i ostalih djelatnosti?

KTC svoju mrežu širi svake godine. No, mi to činimo planski pa se iskreno nadamo da će i spomenute regije doći na red.

U sastavu robnih centara uz supermarkete na većini lokacija nalaze se poljoljekarne (ukupno 22 poljoljekarne i jedan vrtni centar), a kao dodatna ponuda potrošačima, posluje i 15 benzinskih postaja te niz ugostiteljskih objekata, restorana i café barova. Planirate li možda ulaziti u neke nove segmente ili u proširenje spomenutih?

Smatramo da smo ponudom vrlo kvalitetno pokrili i glavne i sporedne djelokruge našega poslovanja, a ako bismo išli u preveliko proširenje, bojimo se da bi se to moglo razvodniti.

Predsjednik ste udruženja trgovina HGK. Možete li prenijeti neke poruke za koje se Udruženje zalaže?

Smatram da Udruženje trgovine kao glavni zadatak i cilj djelovanja ima provođenje zamisli članica Udruženja u svrhu što bolje budućnosti trgovine u Hrvatskoj. Nadam se da će ubuduće zajedništvo predstavnika trgovaca u Udruženju dovesti do što boljeg provođenja tih ideja u stvarnosti.

Koji su vam planovi za sljedeću godinu?
Za iduću godinu planiramo niz poslovnih odluka koje bi nam pomogle u što boljem provođenju prestanka rada nedjeljom, a uz te planove vežem i poruku za čitatelje vašeg magazina koja glasi: Kupujte kod nas svakoga dana, a nedjeljom se odmorite zajedno s našim trgovcima u krugu svojih obitelji.
Isto tako, iskoristio bih priliku i poručio trgovcima da preispitaju još jedanput svoju odluku o radu nedjeljom.

-
Pripremila: Jelena Domovć, jelena@b2bmedia.org