IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
28.04.2021.

Intervju za web

„Zahtjevi tržišta nam ne dopuštaju da se opustimo”

Zdenka sir

Zdenka – jedno ime, a toliko značenja. Sinonim za omiljeni sir koji se konzumirao i konzumira generacijama. Što stoji iza višegodišnje priče pripreme domaćih proizvoda s puno pažnje i kako brend opstaje godinama saznajte iz prve ruke od Željka Gatjala, predsjednika kompanije Zdenka – mliječni proizvodi d.o.o.

Poslujete još od 1897. Koje su najznačajnije promjene od samih početaka do danas? Što biste istaknuli?

Pedesetih godina dolazi do snažnog rasta i razvoja tvrtke i kupovine mlijeka, što je prethodilo širenju proizvodnih kapaciteta i tržišta. Šezdesetih započinje rekonstrukcija tehnološke linije za proizvodnju topljenih sireva, a sedamdesetih izgradnja novih zgrada za proizvodnju topljenih sireva i sirutke. Godine 2008. tvrtka je privatizirana i otad se intenzivno ulaže u novu opremu i razvoj novih proizvoda.

Vodeća ste tvrtka na tržištu mliječnih proizvoda i sinonim za termički obrađeni sir, s više od 70% udjela u topljenim sirevima na hrvatskom tržištu. Što je drukčije u vašoj recepturi? Koliko vam je bitno porijeklo sirovina?

Ono što naše topljene sireve čini drukčijima od drugih jest visokokvalitetna sirovina i visoki udio sirovine u gotovom proizvodu. Nikada nismo dovodili u pitanje kvalitetu gotovog proizvoda te zbog toga izuzetno pazimo na kvalitetu polutvrdih sireva od kojih radimo topljeni sir. Porijeklo sirovine je bitno i uvijek poštujemo zahtjeve kupaca u vezi porijekla sirovine. S obzirom na tržišnu situaciju u Hrvatskoj, prisiljeni smo dio sirovine uvoziti.

U imidžu već godinama njegujete tradicionalnost brenda s originalnom slikom djevojke Zdenke koja sve asocira na poznati sir u trokutiću. Kome se najviše obraćate? Primjećujete li promjene trendova među potrošačima tijekom godina?

Kako je brend poznat već 124 godine i ta prepoznatljivost se nastavlja i danas, velika većina konzumenata topljenog sira održava taj kontinuitet.

Kultura jedenja Zdenka topljenih sireva prenosi se s koljena na koljeno. Starije generacije nije potrebno posebno animirati na potrošnju topljenih sireva, pa su tako danas naše marketinške aktivnosti usmjerene na mlađe generacije, posebice mlade roditelje, za koje želimo da ljubav prema topljenom siru prenose na svoju djecu.

Zdenka topljeni sir u trokutićima sinonim je za topljeni sir u svakom kućanstvu. Kako održavate brend živim i zanimljivim?

Prvenstveno, ne odstupamo od tradicionalne recepture kako ne bismo dovodili u pitanje prepoznatljiv okus i kvalitetu. Nastojimo raditi na novim okusima, pakiranjima i promidžbi. Putem društvenih mreža često organiziramo nagradne igre u kojima predstavljamo nove proizvode.

Kažu da je netko uspio kad ga drugi počnu kopirati? Koliko to možete primijeniti na svom primjeru?

I kod nas i u susjednim zemljama ima proizvođača topljenih sireva. Prisutnost naših proizvoda na policama trgovačkih lanaca u znatno većoj mjeri u odnosu na druge proizvođače mnogo govori o pokušajima kopiranja.

Veoma uspješno plasirate proizvode na tržište Bosne i Hercegovine, Srbije, Slovenije, Makedonije, Kosova i Crne Gore, a od 2016. i šire izvan Hrvatske i regije. Gdje ste danas najviše prepoznatljivi izvan RH?

Svakako smo najprepoznatljiviji u Bosni i Hercegovini te u Sloveniji. No i ostale zemlje poput Njemačke, Irske i SAD-a vrlo dobro plasiraju naše sireve. Moram spomenuti kako je Zdenka unatrag nekoliko godina postala generičko ime za topljeni sir, bez obzira na proizvođača.

Posjedujete razne certifikate kao što su KOSHER, HALAL, HACCP, ISO 22000 i certifikat za IFS standard. Što ovolika raznolikost omogućuje u svakodnevnom poslovanju?

Većina naših kupaca zahtijeva spomenute certifikate i u dosadašnjem poslovanju već je postalo normalno da ih posjedujemo. Kod otvaranja novih tržišta i ugovaranja poslova s novim kupcima, to je velika prednost koja za krajnji ishod ponekad odigra presudnu ulogu. Danas je vrlo važno u svom poslovanju udovoljavati kako visokim standardima tako i zahtjevima i potrebama kupaca.

Koliku pažnju posvećujete društveno odgovornom poslovanju?

Kako sam već prethodno spomenuo, važno je udovoljavati određenim standardima, u skladu s time i nastavljamo dobivati razne druge certifikate vezane za zaštitu okoliša i slično. U svim proizvodnim procesima se vrlo odgovorno i s punom pažnjom odnosimo prema društvu i okolišu.

Koliko vam je bitno istraživanje i razvoj u osmišljavanju novih proizvoda? Čime se vodite u tom radu?

Bez obzira na to što smo prepoznatljivi lideri u topljenim sirevima, zahtjevi tržišta nam ne dopuštaju da se opustimo. Stalno pratimo potrebe tržišta i naših kupaca. Uvijek nastojimo proizvesti neki novi proizvod za koji smatramo da će pronaći put do krajnjeg kupca. Kada god dobijemo upit za neki proizvod koji nemamo u ponudi, a smatramo da bismo ga mogli proizvesti, dajemo sve od sebe kako bismo odradili probne proizvodnje i pokušali dobiti gotov proizvod koji će zadovoljiti naše kupce.

Nemoj propustiti više ni jednu vijest iz sektora.

Ovdje možeš pronaći što smo sve radili.

-
Pripremilo: uredništvo InStore magazina, urednistvo@b2bmedia.org