IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Regija
27.10.2020.

BIH

Lebensmittel Zeitung: Lidl zainteresiran za dolazak u Bosnu i Hercegovinu

Za InStore magazin najnovije informacije je podijelio ekspert za poslovanje grupe Schwarz, Sebastian Rennack.

Tragom informacija koji su se našli u našim medijima kontaktirali smo Sebastiana Rennacka expert za poslovanje grupe Schwarz koji kaže da je nakon iznenađujućih uspjeha u Srbiji i Hrvatskoj, poznati trgovački njemački diskonter LIDL donio odluku o otvaranju prve trgovine u Sarajevu 2022. godine.

Uspjesi u Hrvatskoj i Srbiji omogućavaju Lidlu da učini sljedeći korak na Balkanu - u Bosni i Hercegovinu. Prema informacijama LZ, prva trgovina u BiH trebala bi biti otvorena već 2022. godine.

Svi koji traže Lidl u bosanskoj prijestolnici Sarajevu, do sada su mogli samo pronaći outlet trgovinu koja čak ima logotip Lidla, međutim prema Facebook stranici te trgovine, tamo se prodaju neprehrambeni proizvodi različitih robnih marki kompanije Lidl. Inače, trgovina u centru grada nema nikakve veze s kompanijom Lidl.

Ali u Sarajevu bi uskoro trebala biti i prava trgovina Lidla: Bosna i Hercegovina je jedna od zemalja koju je Schwarz uvrstio na spisak za proširenja. Istovremeno s ulaskom na tržište Srbije, prije pet godina ponavljale su se glasine, koje su potom demantirane. Sada se planovi očigledno provode. Međutim, Lidl nije želio potvrditi točan datum ulaska na bh. tržište.

Iako je projekt proširenje na kompletan Balkan nije imao za cilj veliki financijski efekt dogodiloo se suprotno, Hrvatska i Srbija su za kratko vrijeme postale među najjačim tržištima Schwarz Grupe. Sa tjednom prodajom u protuvrijednosti od 240.000 do 250.000 eura (neto), podružnice Lidla u Srbiji trenutno je rezultat koji podiže granice, i uspjesi se mjere prema njima, rekao je poznavalac diskontera za LZ.

Usporedbe radi: 3 200 filijala u Njemačkoj ima prosječni tjedni promet od gotovo 140 000 eura, ako godišnji promet od 22,7 milijardi eura (neto, bez online prodaje) podijelite s brojem trgovina. Srpska nacionalna kompanija, koja je počela s radom 2018. godine, čak je i na internom Lidlovom rangu prestigla prethodnog šampiona prodaje Litvu. Tamo je posao započeo 2016. sa tjednom prodajom do 230.000 eura, ali je od tada pao na nešto manje od 200.000 eura, izvještavaju stručnjaci kompanije.

Lidl Srbija nije samo izuzetno dobar u pogledu prodaje, marža dobiti prije oporezivanja je također impresivna u 2019./2020., prema internoj komercijalnoj regulativi, ova vrijednost je bila planirana kao minus od 5,3 posto za drugu godinu poslovanja.

Velike i moderne trgovine u Srbiji nisu naišle na odobravanje kada su započele posao u Neckarsulmu. Objekti koji izgledaju kao „staklene palače“ očito su dobro primljene od strane kupaca. Prema podacima kompanije, asortiman uključuje oko 1.800 proizvoda, uz vlastite marke Lidl, postoji i dobrih 400 proizvoda od oko 60 domaćih dobavljača.

U Hrvatskoj je Lidl u korona godini posluje s padom prodaje od 6 posto, tome je doprinijela slaba turističko sezona u zemlji. Prema informacijama LZ-a, nekoliko je hrvatskih podružnica Lidla među najprodavanijim lokacijama u svijetu Lidla u ljetnim mjesecima.

Ipak, kompanija sa sjedištem u Neckarsulmu također je u Hrvatskoj posljednjih mjeseci stekla vodeći tržišni udio: prema trgovinskim stručnjacima, navodno je konkurent Konzum imao minus od 12 posto, a manji dobavljači još više. Sestrinska kompanija grupe Schwarz Kaufland je prošla bolje, jer je imala minus 8 posto. Hrvatski model nije loš obrazac ni za Bosnu i Hercegovinu, jer između ove dvije zemlje postoje jako bliske veze.

U intervjuu za LZ, jedan bosanski insider maloprodaje hrane pretpostavlja da će Neckarsulma u početku otvarati objekte u mjestima s više od 30.000 stanovnika. "U ovom slučaju, Lidl ima potencijal za 30 gradova." Centri s većom kupovnom moći, poput glavnog grada Sarajeva ili Mostara, imaju potencijal za više lokacija.

NASTAVLJA SE ….

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.

-