IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Supply Chain Summit
03.05.2019.

intervju

Logistika budućnosti

RONAN McDONNELL, VLASNIK I GENERALNI DIREKTOR, THE LOGISTICS CONSULTANTS

Razvili smo rješenja koja uključuju isporuke u maloprodaju, prehrambenu industriju, licencirane prostore, kioske, ljekarne itd. Softver za usmjeravanje može se koristiti za oblikovanje različitih aktivnosti, uključujući isporuke paketa, paleta, bačvi, goriva itd. Uživamo u svakom izazovu.

Ronan McDonnell vodi neovisnu konzultantsku tvrtku The Logistics Consultants, specijaliziranu za sve aspekte upravljanja logistikom i lancem opskrbe. Ronan je jedan od govornika na Supply Chain Summitu koji će se uskoro održati u Zagrebu, a na konferenciji će govoriti o strateškom upravljanju distribucijom. Koji su izazovi u logistici današnjice i što nas očekuje u budućnosti? Pročitajte u nastavku.

Kako je digitalizacija utjecala na distribuciju? Koji su najnoviji trendovi, a što možemo očekivati u bliskoj budućnosti?

Tijekom proteklih godina snažni softveri za optimizaciju postali su lakši za korištenje i mogu se integrirati s ERP sustavima kako bi davali trenutna rješenja. Na taj način narudžbe kupaca mogu biti dostavljene već dan nakon narudžbe. Podaci iz sustava za planiranje rute mogu se prenijeti u skladište kako bi se pripremili nalozi za utovar u kamione u obrnutom slijedu. Sustavi za praćenje vozila omogućuju upraviteljima da pregledaju aktivnosti u stvarnom vremenu, te pružaju informacije za pregled aktivnosti vozača i performansi vozila. Sustavi upravljanja prometom (TMS) omogućuju planerima da dodijele rad vozilima i da prenesu informacije
vozačima i kupcima.

Postoji li način da se smanji utjecaj sezonalnosti u logistici? To je značajan problem u Hrvatskoj.

Da. U nekim slučajevima smo razvijali zasebne za razdoblja vršnog i malog prometa kako bi se uzela u obzir sezonalnost. Na primjer, razvili smo plan za distributera sladoleda. Sedam mjeseci u godini vozači rade 5 dana tjedno i obično imaju 20 isporuka dnevno. Međutim, u vrhuncu sezone kupci zahtijevaju češće isporuke, a i isporučene količine značajno se povećavaju. Broj dostavnih kamiona povećava se za 50%, a vozači (i dodatni pomoćnici) 4 dana u tjednu rade duže, stoga se broj isporuka dnevno za svako vozilo značajno povećava. Očito je da se broj radnika povećava u vrhuncu sezone.

Slično tome, u dijelovima zemlje na koje turizam utječe, distributeri prehrambenih usluga usvajaju poseban plan za vrhunac sezone kako bi mogli pružiti zadovoljavajuću razinu usluge kupcima koji zahtijevaju veće količine i redovitiju uslugu. Također, broj aktivnih kupaca u tim se regijama u vrhuncu sezone povećava. Druge tvrtke moraju reagirati na povećanu aktivnost u određene dane u tjednu.

U poslovnoj zajednici gotovo je općeprihvaćeno da svaka tvrtka treba učiniti ono što je najbolje i ostaviti sve ostalo onome koji je pak u tome najbolji. Što mislite o outsourcingu u distribuciji i logistici?

Dakako, tijekom posljednjih desetljeća postoji trend da se za neke ili sve logističke funkcije koristi outsourcing. To se podjednako događalo kod multinacionalnih tvrtki, a i malih tvrtki. To se temelji na načelu da se “držite pletenja” ili da se usredotočite na ono u čemu ste dobri. Pružatelji usluga logistike treće strane (3PL-a) mogu ponuditi specijalizaciju, ekonomiju razmjera, konsolidaciju, IT platforme itd., itd. Međutim, postoje neki primjeri u maloprodajnom sektoru poduzeća koji se protive normi i donose stratešku odluku da se logistička funkcija vrati unutar tvrtke .

Koje tvrtke iz FMCG-a i maloprodaje mogu imati koristi od outsourcinga u svom poslovanju?

Vrlo je teško generalizirati koje tvrtke iz FMCG-a i maloprodaje mogu imati koristi od outsourcinga, a mora se reći da postoje različiti modeli outsourcinga koje treba razmotriti. Na primjer, veće tvrtke mogu odlučiti nastaviti s radom iz namjenskog pogona i koristiti flotu namijenjenu njihovu radu, ali angažirati 3PL za upravljanje operacijom u njihovo ime. Druge pak FMCG i maloprodajne tvrtke odlučuju se koristiti outsourcingom na 3PL koji će ponuditi konsolidirani model u kojem će pružati usluge brojnim klijentima pod istim krovom i distribuirati robu u ime više klijenata istim vozilima. Obično je taj model prikladniji za manje dobavljače koji imaju koristi od ekonomije razmjera koju pruža outsourcing.

-