ORGULA
PIS

Francuska: L’Oreal preuzima poslovanje Keringa s kozmetikom i parfemima

Svijet

21.10.2025

Vlasnik brenda Gucci, francuska luksuzna grupa Kering, objavila je da je postigla dogovor o prodaji svog poslovanja s kozmetikom i parfemima kompaniji L’Oréal za 4 milijarde eura.

Ova odluka dio je strategije novog glavnog izvršnog direktora, Luke de Mea, da smanji visoki dug i ponovno usmjeri grupu na njezino osnovno poslovanje – modu.

Prema dogovoru, L’Oréal će preuzeti Keringovu luksuznu parfemsku liniju Creed, kao i ekskluzivna prava na razvoj parfema i kozmetike pod modnim brendovima Gucci, Bottega Veneta i Balenciaga, u okviru licence koja će vrijediti 50 godina. Licenca za Gucci parfeme trenutačno je u rukama američke kompanije Coty, a novi ugovor stupit će na snagu nakon isteka postojeće licence, 2028. godine, prenosi Reuters.

Prodaja predstavlja velik korak prema smanjenju Keringova neto duga, koji je krajem lipnja iznosio 9,5 milijardi eura, uz dodatnih šest milijardi eura dugoročnih obveza po osnovi zakupa, što je izazvalo zabrinutost među ulagačima. Kering se već neko vrijeme bori s padom prodaje svog najvećeg brenda Gucci, čiji su rezultati pogođeni slabljenjem potražnje na ključnom kineskom tržištu.

Sporazum s kompanijom L’Oréal sklopljen je manje od dva mjeseca nakon što je de Meo preuzeo funkciju direktora, čime je počeo razgrađivati jednu od ključnih strategija svojeg prethodnika. Kering je ušao u kozmetički sektor 2023. godine, kada je za 3,5 milijardi eura kupio proizvođača parfema Creed, s ciljem diverzifikacije poslovanja i smanjenja ovisnosti o brendu Gucci, koji donosi većinu profita. Novi posao nije zaživio prema očekivanjima, a kompanija je u prvoj polovici ove godine zabilježila operativni gubitak od 60 milijuna eura.

U međuvremenu, prihodi od brenda Gucci pali su u posljednjem kvartalu za 25 % u odnosu na prošlu godinu, dodatno pojačavajući pritisak na Kering da smanji zaduženost i izbjegne novo sniženje kreditnog rejtinga. De Meo, koji je postao glavni izvršni direktor u rujnu, ranije je najavio dioničarima da planira poduzeti "teške, ali nužne odluke" kako bi konsolidirao poslovanje i smanjio dug.

Kupnja Kering Beautyja predstavljat će najveću akviziciju u povijesti L’Oréala, veću i od prošlogodišnje kupnje australskog brenda Aesop za 2,5 milijardi eura. L’Oréal je najavio da kompanija "razmatra više mogućih akvizicija" tijekom ove godine. Armani Grupa također se obratila L’Oréalu, nakon što je otkriveno da je pokojni dizajner Giorgio Armani u oporuci naveo L’Oréal kao jednog od poželjnih kupaca manjinskog udjela u njegovoj modnoj kući.

Izvor: eKapija