KARCHER
FMCG RETAIL SUMMIT 2025

Njemačka: Metro s rastom prodaje od 5,3% u prvom polugodištu

Svijet

21.05.2025

Veletrgovac Metro zabilježio je rast prodaje od 5,3% u prvih šest mjeseci svoje financijske 2024./25. godine, dosegnuvši ukupno 15,6 milijardi eura.

Prodaja u maloprodajnom segmentu porasla je za 2,6%, na 11,4 milijarde eura, dok je prodaja putem dostave porasla za 13,4%, na 4,1 milijardu eura. Prodaja preko platforme Metro Markets porasla je za 15,1%, dosegnuvši 80 milijuna eura, ponajprije zahvaljujući sektoru HoReCa.

Geografski gledano, segment Istok bilježi rast prodaje od 11,0%, a Rusija 7,3%. U Njemačkoj je prodaja blago pala za 0,5%, dok je u zapadnom segmentu porasla za 2,8%, s posebno dobrim rezultatima u Španjolskoj i Italiji.

U drugom kvartalu 2024./25., ukupna prodaja porasla je za 3,4%, a rast su poduprli svi prodajni kanali, navodi se u priopćenju kompanije.

Prijavljena ukupna prodaja porasla je za 2,3%, na 7,1 milijardu eura. Zbog pomicanja Uskrsa, travanj je zabilježio rast prodaje veći od 11%, uz značajno poboljšanu prilagođenu EBITDA u odnosu na prethodnu godinu.

Prilagođena EBITDA pala je na 468 milijuna eura u prvoj polovici 2024./25., dok je u drugom kvartalu iznosila 56 milijuna eura.

Pozitivan razvoj prodaje u prvoj polovici 2024./25. potvrđuje uspješnu provedbu naše strategije rasta. Unatoč i dalje izazovnom okruženju i sezonskim utjecajima, svi naši prodajni kanali i gotovo svi segmenti zabilježili su rast – i bilježimo snažan početak trećeg kvartala. Također, naši ključni strateški pokazatelji nastavljaju pozitivan trend – bilo da je riječ o prodaji putem dostave, digitalnoj prodaji ili udjelu prodaje robnih marki, što je prvenstveno potaknuto našom osnovnom ciljnom skupinom – ugostiteljskim sektorom. U nadolazećem razdoblju još snažnije ćemo se fokusirati na unaprjeđenje profitabilnosti – izjavio je Steffen Greubel, glavni izvršni direktor Metro AG-a.


Foto: Metro AG