Od prve terenske prodaje do strateškog vođenja timova – uz osmijeh, upornost i dobru energiju
Kako je započela Vaša priča u ovoj industriji?
Moja priča u FMCG-u počela je prilično jednostavno — kao unapređivač prodaje na terenu, a ubrzo nakon toga i kao prodajni predstavnik. Sjećam se prvog dana kao da je jučer bio: fizička karta u ruci (jer tada nije bilo pametnih telefona), popis kupaca i osjećaj da krećem u avanturu. Tako sam naučio osnove prodaje: kako slušati ljude, razumjeti potrebe kupaca i brzo se snaći.
Rekao bih da nijedna Excel tablica ne može zamijeniti razgovor „oči u oči“ s kupcem. To iskustvo s terena i danas primjenjujem u radu s velikim timovima i strategijama. Ono što me tada privuklo ovoj industriji bili su brzina, dinamika i osjećaj da rezultat izravno ovisi o uloženom trudu i radu. Upravo me to i danas drži u ovom poslu.
Koji dio posla Vam je najdraži i zašto?
Iako danas puno radim na strategijama, planovima i brojkama, i dalje mi je najdraži onaj trenutak kada ideja s papira postane stvarnost na polici. To je onaj trenutak uspjeha kada znate da ste napravili nešto što potrošač uistinu vidi, koristi i cijeni. Jedan od takvih projekata je burek s ABC sirom, koji je odmah nakon izlaska na tržište stvorio veliku potražnju i odličnu prodaju.
Volim raditi s ljudima jer vjerujem da je prodaja u svojoj srži razgovor, a ne pritisak. U takvim razgovorima sve teče prirodno. Kada ulazim u razgovor, već imam dogovor u glavi, a razgovor je samo način da i druga strana dođe do istog zaključka. Upravo u toj kombinaciji strategije i lakoće leži ono što me najviše veseli u ovom poslu.
Što smatrate ključem dobre suradnje između trgovina i brendova?
Ključ je jednostavan: povjerenje i iskrenost. Trgovina i brend ne bi trebali biti na suprotnim stranama stola, već na istoj strani, s potrošačem nasuprot. Kada postoji zajednički cilj, lakše je pronaći rješenja, čak i kad stvari nisu idealne.
Sjećam se jedne situacije kada je partneru doslovno “zapela” isporuka u najnezgodnijem trenutku — pred veliki promo vikend. Umjesto da svatko vuče na svoju stranu, sjeli smo, brzo dogovorili krizni plan i spasili akciju. Rezultat je bio rekordna prodaja tog vikenda i još jače partnerstvo nakon toga. To je za mene suština dobre suradnje.
Kako izgleda Vaš tipičan radni dan?
Dan počinje rano s pregledom tržišnih novosti i analizom izvještaja. Ako je dan dobro krenuo, osjeti se po tonu razgovora i smijehu, te prostor jednostavno oživi. Nakon toga slijedi kombinacija sastanaka, koordinacije s timovima i obilazaka tržišta. Ne volim biti „vezan“ isključivo za ured, jer najbolji uvid uvijek dobiješ kada izađeš među ljude.
Često kažem da je ovo posao u kojem plan nikad nije uklesan u kamen. Dan može početi planiranjem budžeta, a završiti na cesti u nekoj maloj trgovini gdje rješavamo situaciju u realnom vremenu. Upravo ta dinamika čini posao zanimljivim.
Što Vas motivira u poslu i postoji li neki trenutak na koji ste posebno ponosni?
Najveća motivacija mi je vidjeti tim koji raste, ljude koji napreduju i preuzimaju veće odgovornosti, jer vjeruju u ono što rade. Prodaja nije sprint, to je maraton, i zato me najviše veseli vidjeti rezultate koji proizlaze iz zajedničkog rada.
Posebno pamtim trenutak kada smo, unatoč svim prognozama, uspjeli ostvariti rast na tržištu koje je stagniralo. Nitko nije vjerovao da možemo uspjeti, ali mi smo s jasnim planom, puno truda i pravim timskim duhom, uspjeli. Taj osjećaj kolektivnog uspjeha teško je opisati, ali upravo zbog takvih trenutaka volim ovaj posao.